Resultaten (28)
morgen verzonden
Meer LEF in het onderwijs
levensbeschouwing, ethiek en filosofie voor iedereen
2020 || Paperback || Patrick Loobuyck || Academic & Scientific publishers
Dit is een pleidooi voor de invoering van LEF , een onafhankelijk, verplicht en algemeen vormend vak over Levensbeschouwing, Ethiek en Filosofie in alle jaren en netten van het onderwijs. In het huidige klimaat van secularisering, (mentale) ontzuiling en toegenomen diversiteit wil LEF zowel de sociale cohesie versterken, als bijdragen tot de individuele ontwikkeling en zelfontplooiing van alle leerlingen. Als het onderwijs persoonlijke ontwikkeling en leren samenleven in diversiteit als kernt...
morgen verzonden
Children s experiences of classrooms: Talking about being pupils in the classroom
2023 || Paperback || Hargreaves || SAGE
Using the author's latest research this book emphasises how an educator's investigation of children's perspectives and feelings can actually make teaching more effective for a range of purposes - as well as potentially more fulfilling for the teacher.
morgen verzonden
The Movement and Technology Balance
2019 || Paperback || Lengel || Corwin Pr
Step-by-step instructions help you blend kinesthetic teaching methodologies with technological resources to educate the whole student, meet content standards, achievement and test scores, and enrich the learning process.
morgen verzonden
Hebben ze zin?
Levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs
2019 || Paperback || Christian van Kerckhove e.a. || Maklu, Uitgever
morgen verzonden
Whole School Health Through Psychosocial Emotional Learning
2021 || Paperback || Scherz || SAGE
Educators today must navigate a newer and more dynamic terrain than previous generations. This book provides a practical framework for improving the satisfaction of educators, all through the lens of whole-school health.
morgen verzonden
Oplossingsgericht aan het werk met kinderen en jongeren
Gesprekken en werkvormen
2011 || Paperback || Corry Wolters || Pica
Gangbare hulpverlening gaat bij kinderen die een last ervaren of die kampen met probleemgedrag, vaak uit van oorzaken: ‘Hij heeft ADHD,’ of: ‘De thuissituatie is de oorzaak van het probleem.’ Iedereen heeft wel een idee over het waarom van gedrag en wat er moet gebeuren om iets te veranderen.
Hoewel deze verklaringen nuttig zijn om situaties te begrijpen dragen ze niet altijd bij aan een oplossing. Dit boek reikt een andere manier aan om lastige situaties te benaderen. Een manier die ...
morgen verzonden
The Why Behind Classroom Behaviors, PreK-5
2022 || Paperback || Chaves e.a. || SAGE
Through a reflective lens, this book equips teachers and support staff to help all students thrive by identifying and fostering each teacher's and child's individual differences and unique strengths.
morgen verzonden
Understanding School Bullying
Its Nature and Prevention Strategies
2014 || Paperback || Smith || SAGE
Written by a leading expert on the topic of bullying, this book brings together the latest research findings, providing global perspectives from Europe, North America, Australasia and Asia.
morgen verzonden
Het prachtige risico van onderwijs / Druk 14
2020 || Paperback || Gert Biesta || Phronese, Uitgeverij
‘Een intellectuele kanonskogel’– Simon Verwer, leraar filosofie en Frans.
‘Biesta breekt een lans voor de professionaliteit van leraren.’– Machiel Karels, Wij-leren.nl
‘Dit boek laat een kwaliteit van denken en redeneren zien die zeldzaam is in deze tijd.’ – Learning Space
In dit visionaire boek houdt pedagoog Gert Biesta een pleidooi voor wat het prachtige risico van onderwijs kan worden genoemd. Via de zeven thema’s van scheppen, communicatie, lesgeven, leren, emancipati...
morgen verzonden
Wat een leraar tot leraar maakt
Vorming, zaakgerichtheid en liefde voor de wereld
2024 || Paperback || Joris Vlieghe || Lannoo Campus || met inkijkexemplaar
Moet de leerling centraal staan of de leraar?
Waarom is de school geen politiek instrument?
Onderwijzen we vanuit gelijkheid of ongelijkheid? Leraren worden tegenwoordig geconfronteerd met tal van uitdagingen en zelfs bedreigingen. Denk maar aan administratieve verplichtingen, de druk om voortdurend verantwoording af te leggen en de digitale vervreemding. Velen ervaren dat ze niet meer ten volle de rol van leraar kunnen vervullen. Wat een leraar tot leraar maakt schetst een portret van de ler...