Resultaten (6)
Motiverend lesgeven. Hoe? Zo!
14 elementen die je als docent moet toepassen
2025 || Paperback || Pepijn Dousi e.a. || Lannoo Campus
Gemotiveerde leerlingen verwerken leerstof grondiger, zitten beter in hun vel en hebben een kleinere kans op schooluitval. Leerlingen zijn echter niet altijd gemotiveerd en de redenen hiervoor zijn divers. Het gedrag van docenten tijdens de les blijkt een belangrijke én ontwikkelbare factor te zijn. Dit boek beschrijft hoe je als docent verschillende elementen in de kop, de romp en de staart van je les praktisch en evenwichtig kan inzetten. Met als belangrijkste doel: de kwaliteit van de mot...
Leren. Hoe? Zo! Voor ouders
Alles wat je moet weten om je kind te helpen leren
2025 || Paperback || Tommy Opgenhaffen || Lannoo Campus
Of leren nu al goed gaat of lastig is, Leren. Hoe? Zo! Voor ouders is de ultieme gids voor zij die hun kind willen helpen met leren. Dit boek biedt je op een praktische en interactieve manier alles wat je nodig hebt om je kind te ondersteunen bij het ontwikkelen van een goede studiemethode. Vol met eenvoudige tips en concrete voorbeelden, helpt het je kind beter en slimmer te leren. Waarom? Dit boek vertelt je op aan de hand van heel concrete voorbeelden en experimenten hoe leren werkt De ti...
Kleuters en leren
Effectieve en creatieve didactiek voor het jonge kind
2025 || Paperback || Esther Gheyssens || Lannoo Campus
Jonge kinderen ontdekken en leren al spelend nieuwe dingen. Dit leren kunnen we optimaliseren door hen rijke inhoud aan te brengen en rekening te houden met de werking van het geheugen en didactische kaders. Kleuters en leren zoomt in op het leren van jonge kinderen tussen 2 en 7 jaar oud. Het geeft handvatten aan leerkrachten en kinderverzorgers om leren te benaderen vanuit een kleuterbril en laat zien dat creatief en effectief lesgeven hand in hand gaan. Waarom? Aandacht voor kennisgericht...
morgen verzonden
De traumasensitieve school - nieuwe editie
Anders kijken naar gedrag
2024 || Paperback || Anton Horeweg || Lannoo Campus
In onze scholen lopen veel meer kinderen met een traumatische ervaring rond dan we dachten, in elke klas gemiddeld één. Een ongeluk, vechtscheiding, het verlies van een ouder, emotionele of fysieke verwaarlozing of mishandeling: als kinderen een ingrijpende gebeurtenis meemaken, kan dat tot trauma leiden. Met kennis van zaken en grote empathie schetst de auteur het gedrag van kinderen die aan mishandeling blootstaan en hoe gemakkelijk je als leraar hun gedrag verkeerd kunt inter...
Feedback in de klas
Verborgen leerkansen voor leerlingen in het basisonderwijs van 6-12 jaar
2025 || Paperback || Stijn Vanhoof e.a. || Lannoo Campus
Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback weinig of geen effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd? De reeks Feedback in de klas brengt je naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak. Omdat er nood is aan uiteenlopende voorbeelden over hoe je de ideeën kan toepassen bij leerlingen van verschillende leeftijden, zijn er twee edit...
Feedback in de klas
Verborgen leerkansen voor voor leerlingen en studenten vanaf 12 jaar
2025 || Paperback || Stijn Vanhoof e.a. || Lannoo Campus
Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback weinig of geen effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd? De reeks Feedback in de klas brengt je naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak. Omdat er nood is aan uiteenlopende voorbeelden over hoe je de ideeën kan toepassen bij leerlingen van verschillende leeftijden, zijn er twee edit...