Zoekfilters
Resultaten (23)
maandag verzonden
Praktijkboek veranderdiagnose / druk 1
2014 || Paperback || Rob van Es || Boom
De auteurs zijn allen werkzaam als interim-manager, adviseur, trainer of coach. Driemaandelijks spraken ze met elkaar over hun praktijk in relatie tot veranderdiagnose en kwamen zo tot teksten die in dit Praktijkboek zijn gebundeld.
Sommigen werken heel dichtop het model om de veranderdiagnose zo scherp mogelijk te stellen. Anderen combineren delen van Veranderdiagnose met inzichten of indelingenuit andere praktijk theorieën.
Dat levert bij elkaar een mooie staalkaartvan toepassingen op. In he...
maandag verzonden
Ik durf het risico wel aan! / Druk 2
een integrale en praktische kijk op risicomanagement; visie en vaardigheid voor de mkb-adviseur
2019 || Paperback || Jaap Zijlstra e.a. || Boom
Het financiële landschap is ingrijpend veranderd en de vraag 'hoe je je kunt onderscheiden van andere financiële adviseurs' is meer actueel dan ooit tevoren. Dit boek geeft je praktische handvatten en helpt je bij het professionaliseren van je advies. Risicomanagement staat hoog op de agenda! Toch krijgt risicomanagement in de praktijk onvoldoende handen en voeten en ontbreekt het aan vaardigheden om risicobewustzijn te verhogen en echt vanuit de klant te denken. Daarom dit boek: een unieke...
maandag verzonden
Plezier & prestatie
het managementprincipe voor organisaties
2014 || Paperback || Jeroen Geelhoed e.a. || Boom
Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Gebrek aan plezier in het werk leidt tot verwaarloosde organisaties met slechte - of opgepoetste - resultaten. Hoog tijd dus voor een aanpak die plezier en prestatie structureel met elkaar verbindt.Plezier & prestatie laat zien hoe plezier in het werk én het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, in goede en in slechte tijden. Centraal staat het concept dat de auteurs 'plezierman...
maandag verzonden
De alignment-factor
bouwen aan duurzame relaties
2014 || Paperback || Cees B.M. van Riel || Boom
Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder fi nanciers, afnemers en medewerkers kun je als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorg je er nu voor dat jouw organisatie de meeste credits krijgt?
De alignment-factor laat aan de hand van vier stappen zien hoe je als communicatieprofessional voor jouw orga...
maandag verzonden
Heeft iemand de overhead nog nodig?
naar de overheadloze organisatie van de toekomst
2014 || Hardcover || Mark Huijben e.a. || Boom
De crisis en de opkomst van nieuwe technologie laten hun sporen
na. Een kopgroep van organisaties neemt afscheid van overheadfuncties.
Geen gebouw meer, minder managers, beleidsmedewerkers
en secretaresses. De overhead staat aan de vooravond van een reeks
ontwrichtende innovaties, met grote gevolgen voor organisaties, voor
opleidingen en voor mensen. Dit roept de vraag op: Heeft iemand de
overhead nog nodig?
Wat begon met het schrappen van administraties, met hr-selfservice,
met een digitale ...
maandag verzonden
De vent is de tent
reputatiemanagement in de praktijk
2014 || Paperback || Paul Stamsnijder || Boom
Reputatiemanagement is meer dan ooit bepalend voor zakelijk, politiek en
persoonlijk succes. Het vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders is
de laatste jaren als sneeuw voor de zon verdwenen. Het publiek is niet op zoek
naar een oplossing, maar naar de schuldige. Actuele voorbeelden als ANWB, BP,
de Nederlandsche Bank, Inholland, Nokia, de Staatsloterij en Toyota zeggen
genoeg. Bestuurders liggen steeds vaker persoonlijk onder vuur.
Tegelijkertijd zijn organisaties met een goede reputatie aan...
maandag verzonden
Echte leiders dienen
voor leiders die het verschil maken
2014 || Paperback || Inge Nuijten || Boom || met inkijkexemplaar
Leiderschap is enorm in beweging. Dat het anders moet dan in de 20ste eeuw zien de meeste mensen wel. Maar hoe anders en hoe doe je dat?
Dienend-leiderschap wordt in dit kader steeds vaker genoemd. Wat is dienend-leiderschap? Welke effecten heeft het? Waarom is het een antwoord op de problemen waar we voor staan? En hoe geef je er handen en voeten aan?
Op basis van wetenschappelijk onderzoek geeft dit boek antwoorden en praktische inzichten waarmee je direct aan de slag kunt. Het laat zien dat ...
maandag verzonden
Reputatie onder druk / Druk 1
het managen van reputaties in een veranderende samenleving
2014 || Paperback || Frank Peters || Boom
Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet
eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde ...
maandag verzonden
Heeft iemand de overhead gezien?
een beproefde methode om de overhead te managen
2014 || Paperback || Mark Huijben e.a. || Boom
Overhead is een fenomeen waarvan veel mensen slechts één ding weten: daar is er te veel van. Het vervult echter een belangrijke functie in de ondersteuning en sturing van de organisatie. En gemiddeld werkt een kwart van de beroepsbevolking in een overheadfunctie.
Hoe is het dan mogelijk dat dit organisatieonderdeel zo onbekend en onbemind is?
In Heeft iemand de overhead gezien? delen de auteurs hun fascinatie voor dit beladen onderwerp. De volgende thema's komen daarbij aan de orde:
* het nut ...
maandag verzonden
De Lean Entrepreneur
2015 || Paperback || Brant Cooper e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De meesten van ons geloven dat je als visionair entrepreneur wordt geboren - niet gemaakt. De media verheerlijken Bezos, Branson, Gates en Jobs als helden met voorspellende gaven. En in entrepreneurskringen denkt menigeen dat je om visionair te zijn alleen maar een ogenschijnlijk goed idee hoeft uit te voeren en alle twijfel moet wegwuiven. Met die mindset ontwikkelen bedrijven producten die ten dode zijn opgeschreven, nemen ze rampzalige investeringsbeslissingen en gaan medewerkers en belang...