Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Resultaten (3)

15,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Hersteld maar niet genezen

20 jaar leven met hersenbeschadiging: een kijkje in het rechterbrein

2016 || Hardcover || Henk Lindeman e.a. || ITON, Instituut voor toegepaste neurowetenschappen || met inkijkexemplaar

In Hersteld, maar niet genezen schrijft Henk Lindeman openhartig en helder over de gevolgen van het herseninfarct dat hem overkwam, zijn revalidatie en het leven dat daarop volgde.Zijn herseninfarct zat aan de rechterzijde en dat levert op zichzelf al een bijzonder verhaal op. Want is het beeld van de halfzijdige verlamming met afasie bij een beroerte in de linker hemisfeer algemeen bekend, veel minder bekend zijn de specifieke problemen die na beschadiging van de rechter hemisfeer ontstaan, ...

15,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Pijn, waarom?

een gids voor mensen met pijn

2012 || Hardcover || Ben van Cranenburgh || ITON, Instituut voor toegepaste neurowetenschappen || met inkijkexemplaar

35,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Schema’s Neurowetenschappen (Heruitgave)

2019 || Hardcover || Ben van Cranenburgh || ITON, Instituut voor toegepaste neurowetenschappen || met inkijkexemplaar

Taal is heel dominant in onze wereld. Praten, praten, praten, in talkshows, in therapiesessies en de kroeg. Ook onderwijs is nauwelijks denkbaar zonder woorden. Toch hebben woorden ook hun beperking. Zijn woorden wel geschikt om uit te leggen hoe je je veters moet strikken, hoe je bij het skiën een bocht moet maken, hoe je de weg moet vinden? Uitleg met woorden wil in het onderwijs nogal eens mislukken. Dan kunnen we visuele middelen inzetten: we doen de beweging voor, we maken een schetsje ...