Zoekfilters
Studieboeken (10)
morgen verzonden
Grondbeginselen der sociologie / Druk 14
Inzicht in sociale relaties
2014 || Paperback || Hugo de Jager e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Al 50 jaar hét standaardwerk in het hoger onderwijs;
- volledige geactualiseerde editie met veel aandacht voor cultuur en socialisatie;
- compleet met uitgebreide online ondersteuning.
Grondbeginselen der sociologie is al 50 jaar hét handboek op het gebied van sociologie in het hoger en wetenschappelijk onderwijs. Het geeft studenten én professionals inzicht in de sociale relaties en maatschappelijke verschijnselen. Een onmisbaar standaardwerk voor alle maatschappelijk betrokken (toekoms...
morgen verzonden
De organisatie als hulpmiddel / Druk 6
2017 || Paperback || Klaas Schermer || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek geeft studenten een helder beeld van de structuur en werkwijze van organisaties in de zorg- en welzijnssector. Het is een nuttig hulpmiddel voor hbo-studenten die op stage gaan of hun eerste baan beginnen in deze sector: Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Sociaal-Pedagogische Hulpverlening, Sociaal-Juridische Dienstverlening, Toegepaste Psychologie, Verpleegkunde, Management in de zorg, Fysiotherapie, Logopedie en andere vormen van hulp- of dienstverlening.Een greep uit de beha...
morgen verzonden
Praktijkgerichte sociale vaardigheden / Druk 4
Met aandacht voor de ander
2022 || Paperback || Mirjam Groen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Praktische toepassing van communicatie en interactie;
- met herkenbare voorbeelden uit het sociale veld;
- nodigt uit tot nadenken en zelfreflectie.
Bedrijven en organisaties hechten veel waarde aan de sociale vaardigheden van medewerkers, waarbij digitale communicatie een steeds belangrijkere rol speelt.
Met Praktijkgerichte sociale vaardigheden oefen je de sociale- en communicatieve vaardigheden die nodig zijn voor het werkveld. Het uitgangspunt is dat je oog houdt voor je ontwikkelkanten...
morgen verzonden
Basisboek Systeemgericht werken / Druk 3
2021 || Paperback || Marius Nabuurs || ThiemeMeulenhoff bv
In deze volledig herziene derde druk van Basisboek systeemgericht werken wordt zowel de theorie van de systeemgerichte benadering als de toepassing in de beroepspraktijk uitgebreid en op zeer leesbare wijze beschreven. Uitgangspunt van behandeling is het systeemgerichte werken, waarbij niet enkel de individuele cliënt centraal staat, maar ook de context waarbinnen hij functioneert en de wederzijdse invloed die zij op elkaar hebben. Het belang van systeemgericht werken wordt in toenemende mat...
morgen verzonden
Psychologische gespreksvoering / Druk 18
Een basis voor hulpverlening
2021 || Paperback || Gerrit Lang e.a. || Boom
Psychologische gespreksvoering combineert een toegankelijk geschreven overzicht van relevante theorie met concrete gespreksvaardigheden, die worden verduidelijkt met vele praktijkvoorbeelden. Na een bespreking van de algemene gezindheid van de hulpverlener tegenover de cliënt worden aspecten van de cliëntgerichte, de cognitief-psychologische en de sociaal-leertheoretische benadering van de persoon belicht. Vervolgens worden de vier rollen voor de hulpverlener verder uitgewerkt: vertrouwensf...
morgen verzonden
Praktijkboek presentie / Druk 1
2019 || Paperback || Elly Beurskens e.a. || Coutinho || ook als eBook
Het bevorderen van een inclusieve samenleving waarin men omziet naar, en zorgdraagt voor elkaar, met in het bijzonder aandacht voor diegenen die het meest kwetsbaar zijn, dat is het doel van presentie.. De presentiebenadering streeft ernaar om te zijn 'met' mensen die zijn aangewezen op professionele steun om er zo 'voor' hen te kunnen zijn. Het Praktijkboek presentie geeft studenten en professionals inzicht in de presentiebenadering over de volle breedte.
Het boek bespreekt de thema's die bi...
morgen verzonden
Gedrag in Organisaties met MyLab / Druk 14
2020 || Paperback || Stephen P. Robbins e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Gedrag in organisaties biedt een complete maar compacte inleiding in de studie van gedrag van mensen in organisaties. De belangrijkste aspecten van gedrag in organisaties worden op overzichtelijke wijze in drie delen gepresenteerd: het individu in de organisatie, groepen in organisaties en het systeem van de organisatie.
Het boek is uniek door de verschillende perspectieven op gedrag in organisaties, de diepgaande informatie over persoonlijkheid, normen, emoties en stemmingen, en doordat er e...
morgen verzonden
Van gedachten wisselen / Druk 3
Filosofie en ethiek voor zorg en welzijn
2019 || Paperback || Richard de Brabander || Coutinho || ook als eBook
In onze complexe samenleving worden sociaal werkers dagelijks geconfronteerd met ethisch-politieke dilemma’s en filosofische vraagstukken die hen dwingen een positie in te nemen. Kernwaarden als het bevorderen van menselijke waardigheid, zelfredzaamheid, eigen kracht en eigen regie vormen daarbij het handelingskader. In Van gedachte wisselen worden deze kernwaarden vanuit meerdere disciplines kritisch tegen het licht gehouden.
Thema’s die een belangrijke rol spelen binnen de beroepsprakti...
morgen verzonden
Recht doen aan sociale professionals / Druk 1
2022 || Paperback || Goos Cardol || Coutinho || ook als eBook
Sociale professionals zijn geen juristen maar worden in hun werk wel geconfronteerd met problemen van cliënten waarbij juridische kennis een rol speelt. Daarnaast ligt aan de Beroepscode voor de sociaal werker een mensenrechtenperspectief ten grondslag. Mensenrechten bieden een belangrijk moreel houvast en fungeren als een kader voor het sociaal werk. Aan de hand van praktijksituaties maakt Recht doen aan sociale professionals de wereld van het recht toegankelijk voor (aanstaande) sociale pr...
morgen verzonden
Elementaire sociale vaardigheden / Druk 4
2020 || Paperback || Marian Adriaansen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt studenten in zorg en welzijn om communicatieve basisvaardigheden zó aan te leren dat die een solide basis vormen voor de ontwikkeling van specifieke beroepsvaardigheden. Ook leren ze om die communicatieve vaardigheden in verschillende hulpverleningssituaties toe te passen. Daarbij heeft het boek aandacht voor aan te leren technieken, én voor de echtheid van iemands optreden. Effectief communiceren vereist immers ook kennis over je eigen kwaliteiten.
Elementaire sociale vaardi...