Studieboeken (7)
morgen verzonden
De kleine Carnegie
Zijn boek over vriendschap en invloed samengevat
2020 || Hardcover || Jacqueline de Jong || Business Contact || met inkijkexemplaar
How to Win Friends and Influence People (Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt) van Dale Carnegie verscheen in 1936, maar wordt nog altijd gezien als een essentieel handboek voor iedereen
die op zoek is naar meer succes en invloed binnen relaties. Volgens Carnegie draait het erom dat je anderen belangstellend tegemoet treedt en je in hen verplaatst; op die manier win je hun sympathie.
Daarvoor geeft hij adviezen als: toon respect voor andermans ideeën, laat de ander het meest aan het w...
morgen verzonden
De kleine Goleman
Zijn werk over emotionele intelligentie samengevat
2020 || Hardcover || Jacqueline de Jong || Business Contact || met inkijkexemplaar
Een hoog iq biedt geen garantie op een gelukkig leven; minstens even belangrijk is het eq, het ‘emotiequotiënt’. Op dit inzicht baseerde Daniel Goleman, psycholoog, schrijver en wetenschapsjournalist zijn klassieke boek Emotionele intelligentie (1995). In dit boek, dat in veertig
talen vertaald werd en waar vijf miljoen exemplaren van zijn verkocht, laat Goleman ons kennismaken met het voelende deel van ons brein, dat zorgt voor zelfkennis, zelfbeheersing, geestdrift en het vermogen eige...
morgen verzonden
Drive / Druk 18
De verrassende waarheid over wat ons motiveert
2022 || Hardcover || Daniel Pink || Business Contact
In ‘Drive’ onthult Daniel Pink het geheim van goed presteren en plezier in je werk. Anders dan we dachten, draait het om de diepe wens je eigen leven te bepalen, nieuwe dingen te leren en bij te dragen aan zinvolle zaken. Zich baserend op tientallen jaren wetenschappelijk onderzoek naar menselijke motivatie bewijst Pink dat wat altijd voor waar werd aangenomen helemaal niet klopt: je kunt mensen niet motiveren met een beloning zoals een bonus. Het gevolg van verkeerd belonen is dat we sle...
morgen verzonden
Emotionele intelligentie / Druk 49
2023 || Hardcover || Daniël Goleman || Business Contact
In ‘Emotionele intelligentie’ laat Daniel Goleman ons kennismaken met het voelende deel van ons brein, dat zorgt voor zelfkennis, zelfbeheersing, geestdrift en het vermogen eigen emoties te herkennen en onszelf te motiveren. Emotionele vaardigheden blijken niet alleen belangrijker te zijn dan rationele, ze zijn ook van doorslaggevend belang voor succes in werk en relaties en voor ons lichamelijk welbevinden.
‘Emotionele intelligentie’ werd in veertig talen vertaald; wereldwijd zijn e...
morgen verzonden
Ontwerp je persoonlijke missie
begin met het einde voor ogen
2018 || Hardcover || Stephen Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar
Stephen Covey, bestsellerauteur en grootmeester van de persoonlijke ontwikkeling, reikt je in ‘Ontwerp je persoonlijke missie’ de handvatten aan om vandaag nog te beginnen met je toekomst. In zijn wereldwijde bestseller ‘De zeven eigenschappen’ stelt Covey dat effectieve mensen worden gemotiveerd door hun eigen missie en hun leven leiden volgens bepaalde principes. Ineffectieve mensen volgen de agenda van anderen en laten hun leven bepalen door zaken die zich toevallig aandienen. Eige...
morgen verzonden
De duivel te slim af zijn
2022 || Hardcover || Napoleon Hill || Business Contact || met inkijkexemplaar
Waar Hill in zijn everseller Think and Grow Rich de stappen beschrijft die hem financieel succes brachten, laat hij in dit boek zien welke mindset daarvoor nodig was. De duivel te slim af zijn schreef hij nog voor de Tweede Wereldoorlog, maar het werd destijds te controversieel gevonden voor publicatie en is pas recent herontdekt. Desondanks is het verrassend actueel, doordat Hill deelt wat hij leerde van zijn worstelingen in turbulente tijden – de industriële revolutie en de economische c...
De kleine Cialdini
2015 || Hardcover || Jacqueline de Jong || Business Contact || met inkijkexemplaar
Robert Cialdini schreef het boek Influence (Invloed), dat meer dan al dertig jaar hét standaardwerk op het gebied van overtuigen en beïnvloeden is: wereldwijd werden meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Op basis van uitgebreid onderzoek komt Cialdini tot zes 'hefbomen' om mensen te overtuigen: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste.
De kleine Cialdini geeft een heldere samenvatting van Cialdini's theorie. Het verschaft je inzicht in de zes beÃ...