Zoekfilters
› Christelijke Hogeschoo... (5)
› Hogeschool Rotterdam (5)
› Haagse Hogeschool (HHS... (4)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (9)
morgen verzonden
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
morgen verzonden
Vind je Waarom / Druk 3
Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel
2018 || Paperback || Simon Sinek || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...
morgen verzonden
Extreem klantgericht / Druk 3
2022 || Paperback || Danielle de Jonge || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Ni...
morgen verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
morgen verzonden
Invloed / Druk 6
de zes geheimen van het overtuigen
2021 || Paperback || Robert B. Cialdini || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Mechanismen en technieken
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?
De sleutelprikkel
Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, he...
morgen verzonden
Zo maak je een risicoanalyse / Druk 1
2009 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De serie Zo maak je een plan ondersteunt studenten bij het maken van beroepsproducten. Het is daarmee een ideale praktische aanvulling op de bestaande literatuur, maar vervangt deze niet. Zowel de compacte boekjes als de websites geven studenten concrete instrumenten in handen voor het maken van beroepsproducten. Volgens een vast format met voorbeeldmodellen, oefeningen en korte casuïstiek kunnen studenten zelfstandig aan de slag.
morgen verzonden
Ontwikkel je leiderschap / Druk 1
14 krachtige principes voor het versnellen van je leiderschapsontwikkeling en die van je medewerkers
2018 || Paperback || Joël Aerts || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
* Hoe kun je je leiderschap het beste ontwikkelen?
* Welke aanpak werkt echt en waar moet je op letten?
* Hoe help je anderen bij het ontwikkelen van hun leiderschap?
Leiderschap is geen doel op zich. Het is slechts een middel. Een middel
om het verschil te maken in je eigen leven, in je organisatie en in de
wereld om je heen. Daarom is het waardevol om je leiderschap te ontwikkelen. Bij jezelf en bij anderen.
'Ontwikkel je leiderschap' is je persoonlijke gids bij het versnellen van
jouw leiderschap...
morgen verzonden
Zo maak je een ondernemingsplan / Druk 4
2019 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Met Zo maak je een ondernemingsplan leren studenten aan de hand van een stappenplan zelfstandig een ondernemingsplan te schrijven.
De eerste stap is erop gericht om de lezer zichzelf als ondernemer te leren kennen. De tweede stap betreft de uitwerking van ideeën en de derde het opzetten van de onderneming. De vierde en de vijfde stap gaan over marktonderzoek en marktbenadering. Vervolgens komt de promotie van een onderneming aan bod. De laatste twee stappen betreffen het regelen van de finan...
morgen verzonden
Kus de visie wakker / Druk 1
organisaties energiek en effectief maken
2015 || Paperback || Hans van der Loo e.a. || Boom
Visie is hot. Na vele jaren van effi ciencyverbetering, kostenreductie en
sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als:
waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we voor? Waar willen we
heen? Wat zijn onze unieke kwaliteiten? Om deze vragen te kunnen
beantwoorden is een visie nodig. Een visie bindt mensen en geeft richting.
Het is een bron van energie en draagt bij aan een verhoogde effectiviteit.
Het is het kloppend hart van een organisatie.
Maar wat houdt visie nu prec...