Zoekfilters
Studieboeken (8)
morgen verzonden
Communicatie NU 2
2015 || Paperback || Betteke van Ruler || Boom
'Communicatie NU 2' is wederom een vakinhoudelijke glossy over het Communicatie vak, voor en door het vak zelf geschreven.
In Communicatie NU 2 vind je alles over trends in het vak, de actuele thema's, de lastige zaken waar communicatieprofessionals tegenaan lopen en hoe ze die oplossen. En ook de nieuwste onderzoeken en visies, plus veel wetenswaardigheden, carrièremogelijkheden en tips. Naast Betteke van Ruler komen ruim 100 mensen aan het woord; zowel studenten, bureaudirecteuren, communic...
morgen verzonden
Financieel management voor de creatieve industrie / Druk 1
2015 || Paperback || André van Dijk || Boom || met inkijkexemplaar
De creatieve industrie is de meest dynamische sector van de Nederlandse economie. Een groeiend aantal mensen vindt een baan in de sector, er worden continu nieuwe diensten bedacht en in de markt gezet en er gaat veel geld in om.
Om de innovaties in de creatieve industrie goed te kunnen begeleiden, is inzicht in bedrijfseconomische processen voor (aankomende) managers essentieel. In Financieel management voor de creatieve industrie worden deze processen uitvoerig behandeld aan de hand van dive...
morgen verzonden
Een ijzersterk verhaal
componeer je verhaal, maak pakkende slides en overtuig met je presentatie
2015 || Paperback || Floris de Monchy e.a. || Mediawerf
morgen verzonden
Adviseren met perspectief / Druk 3
Rapporten en presentaties maken
2015 || Paperback || Louise Cornelis || Coutinho || ook als eBook
Een adviseur laat na elk adviestraject iets tastbaars achter bij de klant: een rapport, een presentatie, een brief of memo. Dat document bevat een volledig en helder overzicht van de resultaten, het getuigt van een klantgerichte aanpak, het overtuigt en zet aan tot actie.
Adviseren met perspectief laat zien hoe je zo'n kwalitatief hoogwaardig eindproduct maakt. Dat begint met op een doordachte manier structuren, met de dialoog tussen klant en adviseur als basis. Vervolgens werk je aan het g...
morgen verzonden
Internal branding 2.0 (z/w) (Heruitgave)
2015 || Paperback || Luc van Beers e.a. || Adformatie Groep
Duurzaamheid, transparantie, authenticiteit zijn de begrippen van deze tijd. Steeds vaker willen mensen weten waar een bedrijf echt voor staat. Het vervullen van de productbelofte volstaat niet meer, het bedrijf zelf moet openstaan voor de maatschappij en passen bij het beeld wat consumenten en medewerkers van de wereld hebben. De realiteit van bedrijven is echter weerbarstig en het blijkt een behoorlijke klus het bovenstaande te realiseren.
Internal branding helpt hierbij. Begonnen als (one...
morgen verzonden
Rapport over rapporteren / Druk 7
op papier en digitaal
2015 || Paperback || Wim Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Voor allerlei opleidingen in het hoger onderwijs;
- geschikt voor zelfstudie;
- ondersteunende website.
Rapport over rapporteren is een al jaren zeer gewaardeerde methode waarmee studenten geheel zelfstandig professionele verslagen en (digitale) rapporten leren vervaardigen. Het is het enige boek over rapporteren in de vorm van een rapport.
Studenten in het hoger onderwijs kunnen zelf aan de slag met het boek (of e-book) en de bijbehorende website www.rapportoverrapporteren.noordhoff.nl. De...
morgen verzonden
De Communicatieprofessional
Een inleiding tot theorie en praktijk van het beroepenveld
2015 || Hardcover || Piet Hein Coebergh || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit boek beschrijft wat communicatie betekent voor organisatiedilemma’s en welke rol een bachelor of master Communicatie daarin kan vervullen. Geschreven voor studenten van opleidingen in het hoger onderwijs op het gebied van communicatie of economie.
- Koppeling met bedrijfskunde;
- wetenschappelijke onderbouwing;
- aansluiting op het gehele beroepenveld.
Merkcultuur - Stappenplan verbinden van mensen en merken
stappenplan verbinden van mensen en merken
2015 || Paperback || Chris Kersbergen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het succes van sterke merken is terug te voeren op de mensen die ervoor werken. In de vorige eeuw was de waarde van een bedrijf voor 90 procent te herleiden tot tastbare zaken zoals machines, gebouwen en voorraden. Tegenwoordig is dat nog maar 20 procent en wordt het grootste deel van de waarde bepaald door de 'living assets': het merk en de medewerkers. Tevreden klanten en goede bedrijfsresultaten zijn vooral het resultaat van de inspanningen, talenten en persoonlijkheid van de medewerkers d...