Zoekfilters
Studieboeken (9)
morgen verzonden
Basisboek crossmedia concepting / Druk 2
2012 || Paperback || Indira Reynaert e.a. || Boom
Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen, het mediagebruik en de participerende houding van de consument.
Basisboek crossmedia concepting geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming. Uitgebreid aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie. Er wordt ondersch...
morgen verzonden
Communiceren / Druk 4
Contact maken, houden en verdiepen
2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.
‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...
morgen verzonden
Het Strategisch Communicatie Frame / Druk 4
2021 || Hardcover || Betteke van Ruler e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het Strategisch Communicatie Frame
Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.
Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een ...
morgen verzonden
Gespreksvoering bij geestelijke verzorging / Druk 1
een methodische ondersteuning om betekenisvolle gesprekken te voeren
2007 || Paperback || Dijkstra || Boom
Jaap Dijkstra (1947) begon als leraar wis- en natuurkunde, studeerde theologie in Utrecht. Hij is KPV en LVSB supervisor, NMI mediator en als Counselor lid van de NVPA. Naast zijn eigen praktijk voor counseling, supervisie en mediation werkt hij als docent en supervisor aan de Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden (afdeling Theologie).<br>De geestelijk verzorger benadert de levens- en zingevingsvragen vanuit een levensbeschouwelijk kader. Hij werkt voornamelijk op het existenti niveau e...
morgen verzonden
Overheidscommunicatie / Druk 3
Een gedragswetenschappelijke aanpak
2020 || Paperback || Bert Pol e.a. || Coutinho || ook als eBook
Overheden communiceren met burgers. En dat doen zij met een reden. Bijvoorbeeld om mensen aan te moedigen meer te bewegen en zo overgewicht tegen te gaan. Of om rommel direct in de vuilnisbak te gooien om zo milieuvervuiling te helpen verminderen. De overheid zet communicatie grootschalig in voor het veranderen, versterken of afzwakken van gedrag, attitudes en kennis onder burgers.
Overheidscommunicatie legt de focus op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie. Het boek geeft een overzi...
morgen verzonden
Radio- en televisiejournalistiek / Druk 1
2004 || Paperback || Silvia Simons || Boom
Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het presenteren voor radio en televisie. Met tientallen praktijkvoorbeelden ligt de nadruk op de uitvoerende kant van het werk.
Alle denkbare aspecten van het vak komen aan bod, van juridische grenzen en journalistieke ethiek, interviewtechnieken en logistieke planningen, tot microfoongebruik, beeldcompositie, mo...
morgen verzonden
Media en publiek / Druk 7
theorieën over media-impact
2014 || Paperback || Connie de Boer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.
In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van...
morgen verzonden
Klink
Spreken met impact
2021 || Paperback || Henk Stoorvogel e.a. || Kok Boekencentrum || met inkijkexemplaar
In hun communicatieboek Klink nemen Henk Stoorvogel en Mark van Vuuren de lezer mee in de geheimen van impactvolle communicatie en laten ze stapsgewijs zien hoe je de beste presentatie of toespraak kunt houden. Dit toegankelijke boek verbindt het beste van de klassieke retorica met het beste van de moderne communicatiewetenschap. Presenteren is belangrijker dan ooit. Op hogescholen en universiteiten is spreken een vast onderdeel en in de maatschappij is de vaardigheid tot presenteren voor pro...
morgen verzonden
Zelf een podcast maken / Druk 1
In 5 stappen van idee tot aflevering
2021 || Paperback || Eva Moeraert e.a. || Lannoo || met inkijkexemplaar
Met dit boek willen podcastexperts Pieter Blomme en Eva Moeraert zorgen voor meer kwalitatieve podcasts op de Nederlandstalige markt. Stap voor stap bouwen ze samen met jou aan je eerste audioverhaal. Je leert uit hun successen en fouten en je krijgt een inkijk in hun workflow en die van collega's. Ontdek de schoonheid van geluid, de storytellingmogelijkheden van het medium en de emotionele impact die audio heeft op mensen. Want alleen zo maak je het verschil. Deze praktische gids laat je na...