Zoekfilters
Studieboeken (10)
morgen verzonden
Spotify
Hoe een kleine start-up een miljardenindustrie voor altijd veranderde
2020 || Paperback || Jonas Leijonhufvud e.a. || Kosmos Uitgevers || met inkijkexemplaar
Spotify gaat over hoe een kleine Zweedse start-up een miljardenindustrie volledig ontwrichtte en aan de basis stond van streaming. Lees hoe oprichters Daniel Ek en Martin Lorentzon de platenmaatschappijen uiteindelijk redden van de piraten en Apple ertoe bracht van bedrijfsmodel te veranderen. Spotify, geschreven door twee Zweedse onderzoeksjournalisten is het eerste boek in zijn soort met het volledige verhaal van het bedrijf en bevat nooit eerder onthuld materiaal over het maken van spectac...
morgen verzonden
morgen verzonden
NU Commercieel - Basisboek Het Bedrijf werkboek
2020 || Paperback || Co Bliekendaal e.a. || Noordhoff
NU Commercieel sluit naadloos aan op de opleiding Marketing, Communicatie & Evenementen. De methode dekt het beroepsgerichte deel van het kwalificatiedossier af. Naast de boeken is er een online omgeving waar zowel jij als jouw studenten extra materiaal kunnen vinden. Met NU Commercieel leren studenten marketing in de praktijk toe te passen en wordt hun ondernemerschap gestimuleerd.
Hoe verleid je klanten, Hoe volg je ontwikkelen in de markt en hoe werkt online communicatie? Studenten leren h...
morgen verzonden
True Lean
Connecting purpose, process and people
2020 || Paperback || Rudy Gort || Lean Vertaald
What is lean? Where did it originate? What can it help you achieve?
True Lean gives in-depth answers to these questions.
Using more than forty full-colour images, Rudy Gort – author of ‘the
best lean book in the Netherlands’ – explains the essence and power
of lean in a very clear and understandable way.
True Lean consists of three parts:
• Origin – In order to understand the philosophy behind lean, the
origin and evolution of what is now called lean is explained. This
part goes b...
morgen verzonden
New Ways of Organizing
Alternatives to Bureaucracy
2020 || Paperback || Herman Kuipers e.a. || Acco
This book is about integral organizing. Organizations face major challenges in terms of innovation, customer
focus, flexibility, productivity, and finding and retaining talent. Technical innovations in and of themselves can
only address such challenges to a limited extent. Attention to culture and behaviour, in and of itself, also has its
limitations. Social innovation relates to the integral development and renewal of the organisation. Many organizations,
however, are based on persistent bur...
morgen verzonden
Staande ovaties
Vijf ingrediënten voor een sprankelend event!
2020 || Hardcover || Joost Hoebink || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
Joost Hoebink (1984) is eigenlijk al zolang hij kan praten presentator. Na gewerkt te hebben als verslaggever voor NPO Radio 1 werd hij gegrepen door de kracht van live-events. Inmiddels heeft hij ruim 1.500 bijeenkomsten in binnen- en buitenland op zijn naam staan, waarin hij duizenden professionals het podium gaf in interviews en debatten. Al vijf jaar op rij is hij Nederlands meest geboekte dagvoorzitter.
Dit boek is een bundeling van zijn ervaringen en ideeën over hoe een goede bijeenkom...
morgen verzonden
Basisboek Netwerkorganisaties / Druk 1
2020 || Paperback || Rienk Stuive e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Moderne bedrijfskunde is de laatste jaren als vak sterk veranderd. Belangrijke aanjager van deze verandering is de onderlinge verbondenheid, de netwerken, van mensen, systemen en technologieën binnen- en tussen organisaties. Basisboek Netwerkorganisaties geeft een heldere en overzichtelijke kijk op deze ontwikkelingen. Het boek beschrijft hoe organisaties de laatste jaren zijn verworden tot (slimme) netwerken waarin de waardeketen niet langer lineair is. Blockchain-technologie en platformen ...
morgen verzonden
Jij moet je bek houden!
Omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten
2021 || Paperback || Caroline Koetsenruijter || S2 Uitgevers
Elk jaar ervaren maar liefst 1,6 miljoen professionals conflicten en agressie tijdens hun werk. Zij krijgen te maken met boze burgers, agressieve cliënten, manipulerende patiënten, verongelijkte ouders/verzorgers, opgefokte passagiers en klanten die geen nee accepteren. Jij moet je bek houden! helpt professionals effectief om te gaan met deze situaties en sterker uit de strijd te komen.
Conflicten zorgen voor stress en daar kun je letterlijk ziek van worden. Voor professionals bij de overhe...
morgen verzonden
Exponentiële organisaties
waarom nieuwe organisaties tien keer beter, sneller en goedkoper zijn - en hoe jij dat ook wordt
2020 || Paperback || Salim Ismail e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
'Exponentiële organisaties' is een must read voor CEO's, ondernemers en beleidsmakers die niet alleen de noodzaak voor verandering zien, maar ook aan de slag willen. In een tijd waarin ontelbaar veel nieuwe mogelijkheden en kansen zich voordoen, is een nieuw soort business opgestaan: de exponentiële organisatie. Deze bedrijven zijn in staat een groeicurve te laten zien die exponentieel is, dankzij de integrale toepassing van onder andere community's, big data, slimme algoritmes en nieuwe te...
morgen verzonden
Making Shift Happen
Regisseren van impact
2020 || Paperback || Margareth de Wit || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar
Leiderschap kun je leren. Toekomstige ontwikkelingen in organisaties worden in sterke mate beïnvloed door de effectiviteit van ons leiderschap. Margareth de Wit beschrijft in tien stappen hoe je je als leidinggevende kunt trainen om gewenste transities in je organisatie te bewerkstelligen.
Margareth de Wit, zelf opgeleid aan INSEAD en Wharton, heeft een lange en rijke ervaring in de toppen van internationale bedrijven in de VS, India, Engeland en Afrika. Zij geeft intensieve leiderschapssess...