Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (3)
morgen verzonden
Actieonderzoek / Druk 2
Principes en onderzoeksmethoden voor participatief veranderen
2021 || Paperback || Famke van Lieshout e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Het landschap van zorg, welzijn en educatie verandert voortdurend. Als professional moet je dagelijks kunnen werken met deze veranderende werkelijkheid. Hoe kun jij invulling geven aan nieuw beleid, goed inspelen op veranderende vragen van burgers, en actuele (maatschappelijke) gebeurtenissen? Op een manier die impact heeft en doorwerkt in meerdere domeinen, zoals de wetenschap, de beroepspraktijk, het onderwijs en de samenleving? Het antwoord is te vinden in nieuwe manieren van (samen)werken...
morgen verzonden
Leiderschap in de onderwijspraktijk Werken aan pedagogische sensitiviteit in je team
2017 || Paperback || Anouke Bakx e.a. || pica onderwijsmanagement
Vrijwel iedereen die in het onderwijs werkt, zou graag meer ruimte krijgen voor de pedagogische kant van het vak, met aandacht voor afstemming op de totale persoon van de leerling. Dát is pedagogische sensitiviteit: het goede doen op het juiste moment, in een bepaalde pedagogische context. Het concept pedagogische sensitiviteit lijkt recentelijk aan populariteit te hebben gewonnen; dit komt mede doordat er steeds meer onderbouwing komt voor het positieve effect van pedagogisch sensitief hand...
morgen verzonden
Mindfulness en persoonsgerichte zorg / Druk 1
Oefeningen in aandacht
2018 || Paperback || Theo Niessen e.a. || Boom
Als professional in de persoonsgerichte zorg kun je geraakt worden door wat je meemaakt. De zorg kan ook belastend zijn, waardoor je thuis nog met je werk bezig blijft. Hoe houd je jezelf staande en blijf je flexibel en weerbaar om goede zorg te kunnen bieden? En hoe kun je daarnaast rekening blijven houden met de beleving en omgeving van de ander? Mindfulness in persoonsgerichte zorg laat zien dat aandacht en een milde houding naar jezelf én naar de ander hierbij essentieel is.
Het boek is ...