Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (2)
Uitgever
Uitgeverij Pica (2)

Studieboeken (3)

25,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Meer dan slim

Talentgerichte begeleiding van kinderen en jongeren

2020 || Paperback || Corry Wolters || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar

Hoogbegaafde kinderen hebben niet alleen een bovengemiddelde intelligentie; ze denken ook anders, ervaren de wereld anders én voelen anders. Vaak zijn ze (erg) gevoelig voor de prikkels in hun omgeving; de Poolse wetenschapper Kazimierz Dabrowski noemt dit overexcitabilities, oftewel intense belevingskanalen.

Door hun sensitiviteit ondervinden kinderen soms problemen op school. Dit boek beschrijft hoe je hen dan kunt begeleiden. Door kinderen te coachen op sociaal-emotioneel gebied en bij he...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Oplossingsgericht aan het werk met kinderen en jongeren

Gesprekken en werkvormen

2011 || Paperback || Corry Wolters || Pica

Gangbare hulpverlening gaat bij kinderen die een last ervaren of die kampen met probleemgedrag, vaak uit van oorzaken: ‘Hij heeft ADHD,’ of: ‘De thuissituatie is de oorzaak van het probleem.’ Iedereen heeft wel een idee over het waarom van gedrag en wat er moet gebeuren om iets te veranderen.

Hoewel deze verklaringen nuttig zijn om situaties te begrijpen dragen ze niet altijd bij aan een oplossing. Dit boek reikt een andere manier aan om lastige situaties te benaderen. Een manier die ...

9,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Hulpwaaier voor het coachen van kinderen / Druk 2

oplossingsgericht werken met kinderen en jongeren in vier stapen, voor coaches, therapeuten en leraren

2017 || Loose-leaf || Corry Wolters || Uitgeverij Pica

We zijn als ouders, hulpverleners, leerkrachten en kindercoaches vaak geneigd om eerst alles over een probleem te willen weten, in de hoop dat we dan vanzelf tot een oplossing komen. Maar vaak is er geen causaal verband tussen een probleem en een mogelijke oplossing. Oplossingen vinden we door bijvoorbeeld aan het kind te vragen (of door te observeren) wat eerder succesvol verliep, of door samen de gewenste toekomst te ontwerpen, of door samen te ontdekken welke talenten het kind al in huis h...