Zoekfilters
Studieboeken (3)
morgen verzonden
Van thematisch werken naar thematiseren
Interactie en spel met kinderen van 3 tot 7 jaar
2021 || Paperback || Aafke Bouwman e.a. || Uitgeverij Pica
‘Spel is voor het jonge kind een levensbehoefte en een intense ervaring. Het is zijn manier om zich te verbinden met de omringende wereld en deze te leren kennen. Het spel van kinderen vormt het hart van thematiseren.’
In peutergroepen en onderbouwgroepen is thematisch werken al jarenlang een gangbare werkwijze. Onderwerpen van thema’s zijn divers, zoals seizoenen, feesten en dagelijkse belevenissen. Een thema bestaat uit verschillende activiteiten, die allemaal een relatie met het them...
morgen verzonden
Werkmap Begrijpend luisteren en woordenschat
de praktijk van begrijpend luisteren met het jonge kind
2015 || Loose-leaf || Aafke Bouwman e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij) || met inkijkexemplaar
Voorlezen is leuk én belangrijk voor jonge kinderen. Ze genieten niet alleenvan het luisteren naar teksten, maar doen ondertussen ook meer kennis op van de wereld, ze vergroten hun woordenschat en ze verbeteren hun taalgebruik.Zo leggen ze alvast een goede basis voor later, als ze zelf teksten leren lezen. De ontwikkeling van het leesbegrip start dus met het begrijpendluisteren.Hoe zorgt u er nu voor dat jonge kinderen nog beter worden in begrijpendluisteren? Het format dat in deze werkmap w...
morgen verzonden
Werkmap Gecijferd bewustzijn - herziene versie 2018 (Heruitgave)
2018 || Loose-leaf || Aafke Bouwman e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Rekenen is één van de belangrijkste vaardigheden die kinderen op de basisschool leren. De Werkmap Gecijferd bewustzijn biedt leerkrachten in groep 1 en 2 naast achtergrondinformatie veel activiteiten om gecijferdheid van kleuters te ontwikkelen en eventuele achterstand tijdig te signaleren. Onderzoek heeft uitgewezen dat vroegtijdig signaleren en interveniëren rekenproblemen kan voorkomen.De activiteiten in deze map zijn gebaseerd op de in 2017 door SLO vastgestelde Tussendoelen Rekenen-W...