Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (2)
Uitgever
Lannoo Campus (2)

Voor de HBO-docent (3)

Een overzicht van literatuur dat relevant is voor docenten binnen het hoger onderwijs.

35,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 34,19
+
Bestel

Het ABC van motivatie in onderwijs

Een psychologische basis voor elke leerling en leraar

2025 || Hardcover || Maarten Vansteenkiste e.a. || Lannoo Campus

Veel leerkrachten en directies worstelen met de vraag hoe ze leerlingen kunnen motiveren. Motiveren wordt dan moetiveren. Volgens de zelfdeterminatietheorie zijn autonomie, verbondenheid en competentie - het ABC van psychologische behoeften - cruciaal voor duurzame motivatie, prestatie en welbevinden. Dit boek licht op een praktijkvriendelijke wijze de basisprincipes van het ABC-model toe en bespreekt aan de hand van het leraarkompas hoe je leerlingen kunt motiveren en een motiverende schoolc...

29,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,49
+
Bestel

Motiverend lesgeven. Hoe? Zo!

14 elementen die je als docent moet toepassen

2025 || Paperback || Pepijn Dousi e.a. || Lannoo Campus

Gemotiveerde leerlingen verwerken leerstof grondiger, zitten beter in hun vel en hebben een kleinere kans op schooluitval. Leerlingen zijn echter niet altijd gemotiveerd en de redenen hiervoor zijn divers. Het gedrag van docenten tijdens de les blijkt een belangrijke én ontwikkelbare factor te zijn. Dit boek beschrijft hoe je als docent verschillende elementen in de kop, de romp en de staart van je les praktisch en evenwichtig kan inzetten. Met als belangrijkste doel: de kwaliteit van de mot...

39,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,95
+
Bestel

Dat doe je toch niet alleen?!

Van zelfregulerend leren naar samen (regu)leren

2025 || Paperback || Barend Last e.a. || Boom

Was jij vroeger eigenaar van je leerproces? Was jij een autonome, intrinsiek gemotiveerde, doelgerichte, reflectieve, zelfsturende student met volledige regie over je eigen leerproces?

Waarschijnlijk niet. Toch komen we deze aspecten vaak tegen in de visies van opleidingen. De gemene deler: zelfregulerend leren. Maar hoe ‘zelf’ is dat eigenlijk? Onze stelling is simpel: Dat doe je toch niet alleen?! Leren is een sociaal proces. In onderwijs leert en reguleert dus iedereen – van student...