Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Voor de HBO-docent (3)

Een overzicht van literatuur dat relevant is voor docenten binnen het hoger onderwijs.

35,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,73
+
Bestel

Programmatisch toetsen: een verdieping

Inspiratie vanuit theorie en praktijk

2024 || Paperback || Liesbeth Baartman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

In het middelbaar en hoger onderwijs wordt door opleidingen bewust nagedacht over de inrichting van toetsing binnen het curriculum. Opleidingen zijn actief op zoek naar een wijze van toetsing die aansluit bij hun visie op leren. Steeds vaker kiezen opleidingen daarbij voor het onderwijs- en toetsconcept programmatisch toetsen.

De laatste jaren is er, zowel vanuit onderzoek en praktijk, veel geleerd over programmatisch toetsen. In Programmatisch toetsen: een verdieping beschrijven de auteurs ...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Werken aan de kwaliteit van hoger onderwijs

2024 || Paperback || Klaas Visser e.a. || Boom

Hoe ontwikkel je een onderwijsprogramma dat gedragen wordt door onderwijsteams en waarin studenten zo efficiënt mogelijk leren? In ‘Werken aan de kwaliteit van hoger onderwijs’ staat de vraag centraal wie op welk niveau in de organisatie verantwoordelijk is voor onderwijskwaliteit en welke kaders daarbij belangrijk zijn. Integratie van het onderwijskundige model van constructive alignment met het organisatorische strategic alignment bevordert de kwaliteit.

Om samenhang en afstemming te c...

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De grote vragen over onderwijsinnovatie

Op zoek naar meer verandergoesting

2024 || Paperback || Remco Coppoolse e.a. || Boom

Onderwijs is voortdurend in verandering. Veranderen – verbeteren en vernieuwen – zijn zowel bewuste ontwikkelkeuzes als onderdeel van de dagelijkse realiteit. Veranderkracht is cruciaal voor onderwijsorganisaties om mee te bewegen en richting te geven aan veranderingen die tot duurzame oplossingen en verbeteringen leiden.

In het boek ‘De grote vragen over onderwijsinnovatie’ zijn inzichten samengebracht die zijn gebruikt en ontwikkeld door het Lectoraat Organiseren van Verandering in ...