Zoekfilters

Taal
Nederlands (2)

Voor de HBO-docent (3)

Een overzicht van literatuur dat relevant is voor docenten binnen het hoger onderwijs.

33,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 31,83
+
Bestel

Effectiever studeren met leerstrategieën voor het hoger onderwijs

Leerstrategieën voor het hoger onderwijs

2019 || Paperback || Pieternel Dijkstra || Boom

In het hoger onderwijs wordt veel van studenten gevraagd. Mede door de beperkte studietijd en de vele eisen die aan studenten worden gesteld ligt de focus vaak op presteren in plaats van leren. Er moeten tenslotte examens, studiepunten en een diploma worden gehaald, en het resultaat is leidend.

Het focussen op de prestatie heeft een aantal nadelen. Een voldoende prestatie betekent niet per se dat de student de stof ook werkelijk begrijpt of beheerst. De stof kan weinig betekenis hebben en d...

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Leven met intensiteit

2019 || Paperback || Susan Daniels e.a. || Novilo

Wat als iemand ‘te veel’ is voor zijn of haar omgeving of zichzelf? Te slim, te beweeglijk, te emotioneel, zich te veel laat meeslepen door wat hij ziet of hoort, en/of een overactieve verbeelding heeft? Dat kan belastend zijn en tot frustraties of zelfs (psycho)neuroses leiden.

De hoofdstukken in dit boek laten aan de hand van de theorie van positieve desintegratie van Kazimierz Dabrowski zien dat dit uitingen van een bijzondere aanleg en begaafdheid kunnen zijn. De auteurs leren ouders,...

32,95
Levertijd: 5 werkdagen
+
Bestel

Designing Effective Feedback Processes in Higher Education

A Learning-Focused Approach

2019 || Paperback || Naomi Winstone e.a. || Taylor & Francis

Feedback is one of the most powerful influences on student achievement, yet it is difficult to implement productively within the constraints of a mass higher education system. Designing Effective Feedback Processes in Higher Education: A Learning-Focused Approach addresses the challenges of developing effective feedback processes in higher education, combining theory and practice to equip and empower educators. It places less emphasis on what teachers do in terms of providing commentary, and ...