Voor de HBO-docent (4)
Een overzicht van literatuur dat relevant is voor docenten binnen het hoger onderwijs.
morgen verzonden
Blended learning design / first edition
From Theory to Practice
2023 || Paperback || Barend Last e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Teaching can be done in many ways: in a group or individually, face-to face or online, synchronously or asynchronously. Each of these ways requires its own approach. When you know how to combine them in the right way, you enrich the student’s learning experience. That combination is called blended learning. Activating strategies and maximizing interaction with the help of technology are essential. But what is the best blend and how do you design it?
Blended learning design answers a number ...
morgen verzonden
Blended learning in de praktijk
Modellen, strategieën, voorbeelden en andere handvatten
2022 || Paperback || Barend Last || Boom || met inkijkexemplaar
Bij blended learning streef je naar een optimale leerervaring, zowel on- als offline. Daarbij is samenhang tussen leeruitkomsten, activiteiten en toetsing cruciaal. Er is hiervoor echter geen ‘one-size-fits-all’ benadering, de aanpak verschilt per docent en hangt af van de doelgroep en context. In potentie kan blended learning de onderwijspraktijk veranderen, resulterend in activerend, authentiek, flexibel en studentgericht onderwijs.
Dit boek is een vervolg op het succesvolle ‘Blended ...
morgen verzonden
Blended learning en onderwijsontwerp
Van theorie naar praktijk
2021 || Paperback || Barend Last e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Onderwijs geven kan op veel manieren: in een groep of individueel, fysiek of online, synchroon of asynchroon. Al die manieren vereisen een andere aanpak. Wanneer je ze op de juiste wijze weet te combineren, verrijk je de leerervaring van de student. Die combinatie heet blended learning. Activerende strategieën en het maximaliseren van interactie met behulp van ICT zijn daarbij essentieel. Maar wat is nu de beste blend en hoe ontwerp je die?
Blended learning en onderwijsontwerp geeft antwoord...
Dat doe je toch niet alleen?!
Van zelfregulerend leren naar samen (regu)leren
2025 || Paperback || Barend Last e.a. || Boom
Was jij vroeger eigenaar van je leerproces? Was jij een autonome, intrinsiek gemotiveerde, doelgerichte, reflectieve, zelfsturende student met volledige regie over je eigen leerproces?
Waarschijnlijk niet. Toch komen we deze aspecten vaak tegen in de visies van opleidingen. De gemene deler: zelfregulerend leren. Maar hoe ‘zelf’ is dat eigenlijk? Onze stelling is simpel: Dat doe je toch niet alleen?! Leren is een sociaal proces. In onderwijs leert en reguleert dus iedereen – van student...