Studieboeken (4)
Mens worden / Druk 1
over de relatie tussen theologie en pedagogiek
2021 || Paperback || Wolter Huttinga e.a. || Buijten en Schipperheijn || met inkijkexemplaar
Wat hebben theologie en pedagogiek met elkaar te maken?
De moderne pedagogiek ziet zichzelf vaak als een bevrijding van de door kerk en geloof bepaalde ruimte. Tegelijk bestaat er geen enkele pedagogische visie die niet gestempeld is door een bredere visie op de mens of op het leven. Theologie en pedagogiek zijn veel meer met elkaar verstrengeld dan we vaak denken. Ze kunnen niet zonder elkaar.
Dit boek wil het gesprek tussen theologie en pedagogiek weer openen. De auteurs laten zien dat ju...
Samen de Bijbel ontdekken
2021 || Paperback || Hylke Britstra e.a. || KokBoekencentrum Non-Fictie || met inkijkexemplaar
‘Samen de Bijbel ontdekken’ is een bijbelstudiegids voor bijbelkringen in de gemeente, geschreven door Hylke Britstra, Age Romkes en Johannes Woudstra. Bijbelkringen zijn belangrijke bouwstenen voor veel gemeenten. Er gebeurt veel in zo’n kleine groep. Je leeft met elkaar mee en scherpt elkaar op. En natuurlijk probeer je samen te leren uit de Bijbel en te groeien in het eren van God. Maar hoe pak je het aan? Hoe kun je op een eerlijke en open manier naar de Bijbel luisteren? Hoe bereid...
Trainen met MyLab / Druk 4
2021 || Paperback || Karin de Galan || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Hét boek voor de startende trainer.
In Trainen - Een praktijkgids geeft Karin de Galan een overzicht van alle belangrijke aspecten van het trainersvak. Van behavior modeling training, trainersvaardigheden en rollenspellen begeleiden tot de groepsprocessen van Levine - Karin combineert bekende modellen met haar eigen ervaring en maakt ze toepasbaar met haar heldere uitleg en een schat aan praktijkvoorbeelden. Op MyLab komt de theorie verder tot leven voor studenten door de kennisclips van Kar...
De terugkeer van het lesgeven / Druk 4
2021 || Paperback || Gert Biesta || Phronese, Uitgeverij
In het hedendaagse onderwijs lijkt de rol van leraren geminimaliseerd te zijn. Ze moeten een ‘coach’ zijn of een ‘lerende onder lerenden’ en leerlingen moeten vooral ‘autonoom leerstof tot zich kunnen nemen’. Aan de hand van zijn invloedrijke drieslag kwalificatie, socialisatie en subjectificatie laat onderwijspedagoog Gert Biesta zien dat de rol van lesgeven, en daarmee die van de leraar, niet uitgespeeld is. Hij pleit hiermee niet voor een terugkeer van de traditionele leraar, i...