Zoekfilters
Studieboeken (4)
Brand Design met MyLab / Druk 7
Het Nederlandse standaardwerk voor het bouwen van merken
2022 || Paperback || Ruud Boer || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Sinds de introductie van dit boek in 2002 is Brand Design, geschreven door brandinggoeroe en Register Marketeer Ruud Boer, een begrip geworden in veel directiekamers en opleidingen. Het bouwen en onderhouden van sterke merken kan niet zonder een relevante mentale merkidentiteit, onderscheidende visuele merkidentiteit en geloofwaardige merkuitingen.
Aan de hand van het centrale Brand Design-model wordt de student meegenomen van merkstrategie tot merkactivatie. Door de aansprekende casuïstiek...
Het Handboek Category Management
Breng scherpte in je categorie
2022 || Paperback || E. van Leur e.a. || Category & Trade Company
Retail verandert sneller dan ooit. De macht is verschoven naar de shopper, en alleen sterke retailformules met professioneel Category Management en excellente executie zullen in staat zijn om succesvol te groeien. Category Management is nodig om een sterke formule in te vullen en waar te maken naar de shopper. Categorieën vervullen verschillende rollen van traffic builder tot routine of destination categorie en moeten waarde toevoegen aan de retail formule.
Wij geloven dat een intensieve sam...
Marketing Design met Customer Journey Mapping / Druk 1
2022 || Paperback || Eveline van Zeeland || Boom || met inkijkexemplaar
Dit is Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Dit boek legt zowel de nadruk op de analyse als op het ontwerpen van praktijkoplossingen en op de actiepunten die daarop een vervolg moeten vormen. Niet alleen analyse dus, maar vooral ook design. Juist in dat design zit de essentie van marketing.
Marketing gaat niet over het begrijpen van je klanten, maar over het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je klanten. Natuurlijk moet je, om goed t...
Retailmarketing / Druk 8
2022 || Paperback || Frank Quix || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijk handboek over retailmarketing,
- verbindt de theorie met de dagelijks praktijk in de retail branche;
- het strategisch en tactisch retailmarketingmodel loopt als rode draad door het boek.
In Retailmarketing staat de vraag centraal hoe retailing in de praktijk wordt gebracht. Dit in tegenstelling tot veel andere studieboeken over dit onderwerp, die vooral ingaan op wat retailing is.
Het boek helpt studenten feitenkennis op te bouwen over retail en brengt hen tegelijkertijd begri...