Studieboeken (3)
maandag verzonden
Blue Ocean Shift / Druk 1
nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen
2017 || Paperback || W. Chan Kim e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de
bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.
Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdork...
dinsdag verzonden
Blue Ocean Strategy / 1st edition
How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant
2015 || Hardcover || W. Chan Kim e.a. || Harvard Business School || met inkijkexemplaar
The global phenomenon that has sold 3.6 million copies, is published in a record-breaking 44 languages and is a bestseller across five continents--now updated and expanded with new content. In this perennial bestseller, embraced by organizations and industries worldwide, globally preeminent management thinkers W. Chan Kim and Ren e Mauborgne challenge everything you thought you knew about the requirements for strategic success. Recognized as one of the most iconic and impactful strategy books...
Blue Ocean Shift
Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth
2021 || Hardcover || W. Chan Kim e.a. || Hachette