Zoekfilters
Studieboeken (4)
Learning how to teach in higher education
2022 || Paperback || Linda van der Grijspaarde e.a. || Boom
‘Learning How to Teach in Higher Education’ focuses on the daily practice of teachers in higher education. Even though their role is changing, teachers are crucial for students. After all, it is up to the instructor to shape teaching in such a way that students achieve maximum learning outcomes.
‘Learning How to Teach in Higher Education’ is intended for beginning teachers in higher education, but it is also an excellent reference work for more experienced teachers who are looking fo...
Onderzoek in het VO doe je zo
Een praktijkboek voor docenten
2024 || Paperback || Ton Kallenberg || Boom
Als docent in het voortgezet onderwijs wil je goed onderwijs verzorgen en stel je jezelf dagelijks vragen. Variërend van het niveau van de individuele leerling, de groep, de klas, én de school. Daarbij wordt doorlopend een beroep gedaan op je professionaliteit. Als professional kijk je met een onderzoekende houding naar het onderwijs(leer)proces: door open en nieuwsgierig te zijn, door te onderzoeken, door je kennis te delen, door iets nieuws te durven toepassen (en dit alles op een methodi...
Organiseren en innoveren in het hoger onderwijs
Management en beleid door het middenmanagement
2016 || Paperback || Ton Kallenberg || Boom
Organiseren en innoveren in het hoger onderwijs biedt het middenmanagement binnen het hoger onderwijs, waaronder ook beleidsmedewerkers en medewerkers uit verschillende (onderwijsgerelateerde) afdelingen, op heldere wijze inzicht in de belangrijke processen van onderwijsorganisatie en -innovatie. Het biedt kaders, tools en praktische adviezen op het terrein van management en beleid en verschaft tevens achtergronden en verklaringen vanuit de onderwijs- en organisatiewetenschappen door gebruik ...
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs / Druk 4
2020 || Paperback || Linda van der Grijspaarde e.a. || Boom
In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De docent vervult een cruciale rol in de onderwijsleersituatie. Ongeacht de onderwijswerkvorm (college, werkgroep, practicum) van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student wordt bereikt.
In vier thema’s behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren van studenten (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs...