Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Organisatie van de gezondheidszorg / Druk 5
Een overzicht van het Nederlandse zorgstelsel
2020 || Paperback || J.M.D. Boot || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
De eerste druk van Organisatie in de gezondheidszorg verscheen in 2007. Sindsdien hebben meer dan 15.000 (aankomend) professionals dit boek gebruikt om zich de structuur van de Nederlandse gezondheidszorg eigen te maken.
Beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg worden hoe langer hoe meer geconfronteerd met structuren waarin ze moeten functioneren, regelingen waaraan ze zich moeten houden en partijen waarmee ze moeten overleggen en tot overeenstemming dienen te komen. In een instelling moeten ...
morgen verzonden
Oriëntatie op geschiedenis / Druk 5
Basisboek voor de vakdocent
2020 || Paperback || Marcel van Riessen e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Het geschiedenisonderwijs werkt in Nederland, van basisschool tot en met centraal examen, met tien tijdvakken. De kern van de leerstof ligt vast in een aantal ‘kenmerkende aspecten’ per tijdvak, bijvoorbeeld absolutisme in de tijd van regenten en vorsten (17e eeuw) en industrialisatie in de tijd van burgers en stoommachines (19e eeuw). In totaal komen negenenveertig kenmerkende aspecten aan de orde. Samen vormen zij de basiskennis waarmee leerlingen zich in de historische tijd moeten kunn...
morgen verzonden
Vreemdetalenonderwijs geven / Druk 2
Werkvormen voor Duits, Engels en Frans
2020 || Paperback || Linda Boersma e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal kan gebruiken: hij moet deze zelfstandig kunnen lezen, luisteren, schrijven en spreken. De ervaring leert dat leerlingen die al doende leren, informatie langer en beter onthouden.
Waar vind je als (aankomende) leraar Duits, Engels of Frans de tijd om rustig nieuwe activerende werkvormen te bedenken...