Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Dialoog - De beroepsrollen van de logopedist / Druk 2
een theoretisch en praktisch perspectief op de beroepsrollen van de logopedist
2014 || Paperback || Annemarie Meulenberg-Brouwer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De logopedist draagt bij aan het participeren van mensen in het dagelijks leven. Gezien het domein van het beroep betekent dit dat de logopedist zich zal inspannen om cliƫnten aan het woord te laten komen.
In Dialoog worden verbanden gelegd tussen de beroepsrollen en ontwikkelingen in het vakgebied, waardoor de logopedist van de toekomst beter voorbereid is op de uitoefening van het beroep in de volle breedte. Met dit boek wordt in zeven 'kleine verhalen' het belang van de dialoog en communi...
morgen verzonden
Articulatie en fonologische stoornissen / Druk 1
2014 || Paperback || Rik Elen e.a. || Garant
Articulatiestoornissen zijn zeer verscheiden van aard en in graad en vormen een belangrijke groep binnen de aanmeldingen bij logopedisten. Vaak zijn de problemen, zeker bij kinderen, het gevolg van een onvoldoende, niet of foutief leren van de productie van de verschillende spraakklanken of van de betekenisdragende functie ervan.
Daarnaast kunnen articulatiestoornissen ook kaderen in een structureel anatomisch tekort en/of het gevolg zijn van of samengaan met een myofunctionele problematiek. ...
morgen verzonden
Basisbegrippen logopedie / druk 1
2017 || Paperback || John van Borsel || Acco uitgeverij
In de logopedie staan stoornissen in de menselijke commu- nicatie centraal. De laatste jaren zijn logopedisten zich echter ook meer en meer gaan bezighouden met stoornissen die niet langer de communicatie betreffen. Zo behoren onder andere afwijkende mondgewoontes en dysfagie (moeilijk- heden bij het slikken) nu ook tot het vakgebied. Dit boek biedt een overzicht van deze niet-verbale stoornissen en gaat ook in op het onderzoek en de behandeling ervan.
Het boek is in de eerste plaats bedoeld ...