Studieboeken (8)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
vandaag verzonden
Hospitality Experience / Nederlandse editie
Een inleiding in hospitality management
2021 || Paperback || Frans Melissen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en complete inleiding in hospitality management;
- theoretische inzichten uitvoerig toegelicht met behulp van cases en praktijkvoorbeelden;
- inclusief hoofdstuk over interculturele hospitality experiences.
Deze eerste Nederlandstalige editie van Hospitality Experience biedt een boeiende introductie in de belangrijkste aspecten van hospitality management.
Op basis hiervan krijgt de lezer duidelijke antwoorden op de volgende drie hoofdvragen:
Wat is hospitality management?
Wie ...
maandag verzonden
Cijfers Spreken / Druk 6
overtuigen met onderzoek en statistiek
2016 || Paperback || Joep Brinkman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Cijfers spreken behandelt de opzet van een onderzoek in combinatie met statistiek en de interpretatie van de resultaten. Het accent ligt daarbij op de praktische toepassing en logische begripsvorming, niet op formules.
Waarom kiezen voor Cijfers Spreken?
accent ligt op praktische toepassing en logische begripsvorming;
slaat een brug tussen theorievakken, computerpractica en projecten;
uitgebreide digitale ondersteuning voor docent en student.
Cijfers spreken benadert onderzoek vooral vanuit ...
maandag verzonden
Essentie van dienstenmarketingmanagement / Druk 3
2021 || Paperback || Ton Borchert || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compact en toch zeer compleet;
- veel aandacht voor o.a. data analytics, customer touchpoints en de deeleconomie;
- handige ondersteunende website met extra les- en studiemateriaal.
Essentie van dienstenmarketingmanagement leert studenten hoe zij binnen dienstverlenende organisaties op een efficiënte manier invulling kunnen geven aan het marketingbeleid. Daarbij wordt zowel gekeken naar de offline als online marketingtools waarover organisaties beschikken. Het is daarmee een zeer praktisch...
maandag verzonden
Toegepaste Organisatiekunde / Druk 8
2021 || Paperback || Peter Thuis || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Hét standaardwerk op het gebied van organisatiekunde;
- zeer actueel en direct toepasbaar in de praktijk;
- multidisciplinaire benadering.
Toegepaste Organisatiekunde is een van de meeste gebruikte inleidingen op het gebied van organisatiekunde. Het boek put uit disciplines als economie, psychologie, bedrijfskunde, technologie en sociologie en verbindt de relevante aspecten aan organisatiekunde en management
Toegepaste Organisatiekunde is een compleet basisboek met aandacht voor actuele on...
Projectmanagement / Druk 9
2023 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Projectmanagement laat studenten op een unieke en laagdrempelige manier kennismaken met projectmatig werken om projecten succesvol aan te pakken. Niet alleen in het bedrijfsleven, ook in het onderwijs worden steeds meer werkzaamheden projectmatig aangepakt, denk aan uitgebreide studieopdrachten, interne projecten en projecten tijdens stage en afstuderen.
maandag verzonden
Jellema: Asset- en onderhoudsmanagement vastgoed - Deel 13 / Druk 4
2019 || Paperback || Redactie || ThiemeMeulenhoff bv
Asset- en onderhoudsmanagement vastgoed richt zich op het waarborgen van een duurzame instandhouding van vastgoed. Centraal hierin staat het totale beheer- en onderhoudsproces dat voortvloeit uit de vastgoedstrategie van organisaties. In Asset-en onderhoudsmanagement vastgoed hebben de auteurs hun integrale en specialistische vakkennis gebundeld om een gestructureerd en samenhangend overzicht van het vakgebied te presenteren.
De serie Jellema Hogere Bouwkunde vormt de kern van het gehele kenn...
maandag verzonden
Kwaliteit van dienstverlening / Druk 4
de integratie van dienstenmarketing, kwaliteit en management
2018 || Paperback || S. Boomsma e.a. || Vakmedianet
maandag verzonden
Mood maker / Druk 2
het ontwikkelen van gastvrije organisaties
2017 || Paperback || John Hokkeling e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Ontdek de kracht van gastheerschap, benut de kracht van je Mood Makers.
Gastheerschap en gastvrijheid is een thema binnen veel dienstverlenende organisaties: het leidt tot loyale klanten, tevreden medewerkers en een hoger rendement. Organisaties zoeken naar manieren om gastheerschap (verder) te ontwikkelen.
In dienstverlenende organisaties is iedereen gastheer (m/v) van de organisatie. Mood Makers zijn medewerkers die daarin uitblinken: zij geven gasten een welkom gevoel en spelen in op hun b...