Zoekfilters
Studieboeken (4)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
ACT met hoofd en hart
2022 || Paperback || L. Bruyninx e.a. || Boom
Terug naar de basis
Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is een vorm van gedragstherapie die sterk leunt op concepten uit de Relational Frame Theory (RFT). Met ACT met hoofd en hart gaan de auteurs terug naar de basis: ACT weer verbinden met haar gedragstherapeutische roots en met de belangrijkste basisconcepten uit de RFT. Dit resulteert in een procesgerichte benadering van ACT waarbij het welzijn van zowel cliënt als therapeut het uitgangspunt is.
Procesgericht werken met ACT
Door de be...
morgen verzonden
Praktijkboek Gestalt (Heruitgave)
2022 || Paperback || Paul Derkinderen e.a. || Boom
Praktijkboek
Het Praktijkboek gestalt wil professionals die met mensen werken vertrouwd maken met de gestaltbenadering. Dit praktijkboek, geschreven door 27 Nederlandse en Vlaamse gestalttherapeuten, trainers en counselors, brengt de gebieden naar voren waarop de gestaltbenadering werkzaam is en die vaak voor de buitenwereld te weinig zichtbaar zijn: van meer theoretisch tot praktisch, van psychotherapeutisch tot counseling, van avontuurlijk tot kunstzinnig.
De gestaltbenadering
De gestaltben...
morgen verzonden
Leerboek groepspsychotherapie (herziening) / Druk 2
2022 || Hardcover || Piet Verhagen e.a. || Boom
Ruim vijftien jaar na het verschijnen van het Leerboek Groepspsychotherapie van Tom Berk (2005) wordt het tijd om een nieuw leerboek samen te stellen dat beter aansluit bij de huidige kennis van zaken, én bij de huidige praktijk van ambulante, klinische en online groepspsychotherapie. Het beoogt een handzaam en toegankelijk leerboek te worden, met veel aandacht voor de klinische praktijk en casuïstiek.
Vanuit zes hoofdrichtingen, te weten de Interpersoonlijke groepstherapie, de Mentalisati...
morgen verzonden
Morele ontwikkeling en jeugddelinquentie
De mythe van de gewetenloze jongere ontrafeld
2022 || Paperback || Frans Schalkwijk || Boom
Hoe kan het dat een jongen van 15 liefdevol voor zijn zieke oma zorgt, terwijl dezelfde jongen met bruut geweld een oud vrouwtje op straat van haar tas berooft? Hebben we hier te maken met een gewetenloze crimineel in de dop of met een lieve jongen die eenmaal een misstap begaat?
Frans Schalkwijk ontrafelt de mythe van de gewetenloze jongere door de opbouw, functie en werking van het geweten te beschrijven. Hij maakt daarmee de tegenstelling uit het voorbeeld begrijpelijk. Het geweten bewaakt...