Zoekfilters

Verschijningsjaar
2009 (2)
2017 (2)
Opleiding
Vaktherapie (2)

Studieboeken (6)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

61,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 58,85
+
Bestel

Veilig opgroeien / Druk 1

de oplossingsgerichte aanpak Signs of Safety in jeugdzorg en kinderbescherming

2017 || Paperback || A. Turnell e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

In Veilig opgroeien (oorspronkelijke titel Signs of Safety), wordt een nieuwe benadering in de bescherming van kinderen gepresenteerd. Hulpverleners in de jeugdzorg en kinderbescherming kunnen hiermee potentieel risicovolle situaties beoordelen en vinden hierin praktische hands-on strategieën voor het opbouwen van een samenwerkingrelatie met de ouders. Uit de praktijk blijkt dat dit op de lange termijn kindermishandeling en uit huis plaatsing kan voorkomen.Er zijn weinig beroepsgroepen waarb...

27,75
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 26,36
+
Bestel

Het belang van spelen

suggesties om spel te bevorderen bij kinderen van 2 tot 13 jaar

2017 || Paperback || G.M. van der Aalsvoort || Acco

Voor het leren en de ontwikkeling van kinderen is altijd veel aandacht. Vaak gaat het daarbij vooral om vakken op school. Dat kinderen naast leren op school ook graag spelen, en wat eigenlijk het belang is van spelen, daar gaat dit boek over.

De auteurs gaan in op hoe spelen bijdraagt aan alle ontwikkelingsdomeinen en

geven daarnaast achtergrondinformatie om inzichtelijk te maken hoe spelen

eruit ziet. De auteurs vestigen tevens de aandacht op de omgeving waarin spelen

plaatsvindt.

De rol van de p...

53,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 51,25
+
Bestel

Wat je speelt ben je zelf / Druk 1

2018 || Paperback || L. van der Poel e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Wat je speelt ben je zelf beschrijft de waarde van spel en spelbegeleiding voor de ontwikkeling van het individu. Spel is van wezenlijk belang voor de sociale, cognitieve, motorische en emotionele ontwikkeling van het kind. Maar ook voor volwassen mensen met een (verstandelijke) beperking is spel van onschatbare waarde.De kracht van dit boek ligt in een consequente integratie van theorie en praktijk. De theoretisch onderbouwing voor spelbegeleiding (deel 1) wordt duidelijk door veel verhelder...

18,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 18,00
+
Bestel

Werken met ontwikkelingsleeftijden

afstemmen op mensen met een verstandelijke beperking

2009 || Paperback || Bianca Vugts- de Groot || Boom

In de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking is het gebruikelijk dat de mate van verstandelijke beperking van een individu wordt uitgedrukt in ontwikkelingsleeftijden. Dit zogenaamde ‘niveaudenken’ is een waardevol middel dat de professional kan inzetten om zich beter in te leven in zijn cliënt. Wanneer men rekening houdt met een aantal spelregels, kan deze manier van kijken gebruikt worden om beter af te stemmen op het individu en daarmee uiteindelijk de kwaliteit van leven van...

26,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 25,18
+
Bestel

Van spelen tot serious gaming

spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk

2010 || Paperback || Van der Aalsvo || Acco

In het eerste deel van dit boek beschrijven Joop Berding (over John Dewey), Bert van Oers (over Lev Vygotsky), en Ed Elbers (over Jean Piaget), hoe deze zeer inspirerende denkers over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13 bijdragen om kennis en ervaring over de functie van spel en gebruik ervan in opleidingen over te dragen. De hoofdstukken zijn geschreven door opleiders van hogescholen en medewerkers van instellingen die de waarde van spel onder ogen zien. Of het nu gaat om spelen...

42,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 40,76
+
Bestel

Handelingsgericht werken: een handreiking voor het schoolteam / Druk 1

Samenwerken aan schoolsucces

2017 || Paperback || Noëlle Pameijer || Acco || met inkijkexemplaar

In deze volledig nieuwe en actuele versie van het 'gele' boek HGW een handreiking voor het schoolteam zijn de inhoud en uitgangspunten aanzienlijk veranderd. Zo staan doelgericht werken en systematisch evalueren nu op de eerste plaats en is er, naast de onderwijsbehoeften van leerlingen meer aandacht voor hun opvoedbehoeften. De leerling heeft een sterkere positie gekregen en samenwerking met ouders komt nadrukkelijker aan de orde. Door de succesvolle kind-gesprekken wordt de samenwerking met...