Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (4)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Sociologen over onderwijs / Druk 3
Inzichten, praktijken en kritieken
2024 || Paperback || Jannick Demanet e.a. || Maklu, Uitgever
Dit boek biedt sociologische beschouwingen over het onderwijs. Een dertigtal gerenommeerde onderwijswetenschappers presenteert een breed scala aan inzichten en maakt duidelijk dat een sociologische kijk op onderwijs een vruchtbare en onmisbare aanvulling vormt op allerlei andere perspectieven.Daarmee is het boek een aanrader voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, van de student die wat verder gevorderd is , tot onderwijsprofessionals die zich willen verdiepen in de maatschappelijke bet...
morgen verzonden
NIVOZ-thema's De gemotiveerde leerling
2018 || Paperback || Geert Bors e.a. || Maklu, Uitgever
Over het boek:
"Leerlingen zijn niet gemotiveerd om te leren" is een veelgehoorde verzuchting. Maar wat is dat - een gemotiveerde leerling? Welke kenmerken schrijven we toe aan motivatie? Wat is nodig om je gemotiveerd te voelen? Stel je deze vragen aan leerlingen en leerkrachten, dan omschrijven zij motivatie dikwijls in termen van 'lekker bezig zijn', 'ingespannen werken' of 'iets doen om een bepaald doel te bereiken'.
Een leraar vertelde ons: "Mijn leerlingen zijn vaak niet gemotiveerd. Ik k...
morgen verzonden
Zin in leren
2014 || Paperback || L. Stevens || Maklu, Uitgever
Over het boek:
Zin in leren is iedereen eigen. We zijn erop uit, ons hele leven lang. We zoeken altijd weer uitdagingen of nieuwe ervaringen. Hiermee raken we steeds beter ingesteld op onze omgeving en passen we ons steeds gemakkelijker aan nieuwe situaties aan. Ontwikkeling heet dat. Er is echter één belangrijke voorwaarde. Zin in leren vraagt dat je de zin ervan inziet. Het moet zin voor ons hebben, anders doen we het niet.
Leren in school is in wezen geen ander leren dan leren buiten schoo...
morgen verzonden
Kwaliteit van toetsing onder de loep
Handvatten om de kwaliteit van toetsing in het hoger onderwijs te analyseren, verbeteren en borgen
2015 || Paperback || Dominique Sluijsmans e.a. || Maklu, Uitgever
Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. H...