Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Onderwijs voor de 21ste eeuw
een boek voor leerkrachten en ouders
2016 || Paperback || Kris Van den Branden || Acco || met inkijkexemplaar
De wereld verandert razendsnel. Moet ons onderwijs dan ook niet veranderen? Leren onze kinderen op school nog wel de cruciale dingen die ze nodig hebben in de maatschappij van de 21ste eeuw? Ons onderwijs is voortreffelijk, maar het werkt niet even goed voor alle leerlingen. Hoe kan ons onderwijs ervoor zorgen dat alle leerlingen zich volwaardig ontwikkelen en zich goed voelen op school? Wat is de rol van de leerkracht? En wat is de rol van ouders? En moeten we nu massaal computers en tablets...
morgen verzonden
Combipakket Onderwijskunde als ontwerpwetenschap
van leren naar instructie
2019 || Paperback || Martin Valcke || Acco || met inkijkexemplaar
Onderwijskunde als ontwerpwetenschap is een handboek met een zeer concrete, op het vakgebied gerichte insteek.
Bestaat uit deel 1 (ISBN 9789463448178) en deel 2 (ISBN 9789463449410), niet langer los beschikbaar.
In deel 1 wordt een referentiekader naar voren geschoven dat de concrete processen, variabelen en actoren in kaart brengt. Na het exploreren van drie dominante visies op leren en instructie – het behaviorisme, het cognitivisme en het constructivisme – worden die vervolgens verder...
morgen verzonden
Onderzoekend leren stimuleren: effecten, maatregelen en principes
effecten, maatregelen en principes
2013 || Paperback || Vincent Donche e.a. || Acco
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bi...