Studieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Constructieleer: Gewapend beton
2020 || Hardcover || René Braam || Aeneas
Het verschijnen van de eerste druk van het boek Constructieleer Gewapend Beton (CB2) in de zomer van 2000 markeerde het begin van een nieuwe serie constructieve betongerelateerde studieboeken op HBO-niveau. Ingegeven door de modernisering van het onderwijs lag voortaan meer nadruk op zelfstudie. CB2 werd al snel hét standaardwerk voor het betononderwijs in Nederland en heeft inmiddels duizenden studenten Bouwkunde en Civiele techniek geholpen kennis van en inzicht in betonconstructies te v...
morgen verzonden
Didactisch Coachen II
verdieping en implementatie
2020 || Hardcover || Lia Voerman e.a. || Pumbo.nl B.V. || met inkijkexemplaar
Dit boek is het vervolg op ‘Didactisch Coachen: hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen’.
Didactisch Coachen is de praktische vertaling van het wetenschappelijk onderzoek van Lia Voerman naar de manier waarop docenten zo feedback kunnen geven aan hun leerlingen, dat die leerlingen er echt iets aan hebben. De theorie over leerbevorderende feedback is gekoppeld aan de theorie over de hoge verwachtingen. Docenten die hoge verwachtingen hebben van hu...
Duurzame ideeën & DCBA Methodiek
ambitie stellen volgens de viervarianten-methode
2020 || Hardcover || P. Teeuw || Aeneas
Deze publicatie geeft voorbeelden van en ideeën bij een methodiek om een duurzame ambitie te stellen en bespreekbaar te maken.
De ideeën zijn verzameld rond een aantal thema's: energie, water, groen, mobiliteit, materialen, leefmilieu, afval en vervuiling, leefbaarheid, proces en bewustwording. Het boek is een uitnodiging om de ambities in de praktijk te brengen.