Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (7)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
maandag verzonden
Tel uit je winst
Creeer een winstgevend bedrijf waar je gelukkig van wordt
2025 || Paperback || Marissa Bonants || Van Duuren Management
Veel creatieve ondernemers zijn hun bedrijf gestart vanuit een passie. Hun liefde voor een bepaald product. Of hun talent om iets heel bijzonders te maken. Daar ligt hun focus. En niet zozeer op geld verdienen. Vaak hebben ze zich erbij neergelegd dat ze niet goed zijn met cijfers en daarom nooit écht lekker zullen verdienen. Ze werken hard voor weinig, maar na een paar jaar gaat het meestal toch knagen: ze willen meer (financiële) vrijheid en voldoening.
Dit boek laat zien dat meer winst m...
Doorbreek innovatiebarrières
Vijftien strategieen om management buy-in voor innovatie te vergroten
2025 || Paperback || Gijs van Wulfen || Van Duuren Management
Vijftien strategieën om management buy-in voor
innovatie te vergroten
Innovators zoals jij en ik, worden geconfronteerd met talloze
barrières. De klinkende antwoorden die je keer op keer krijgt van
jouw superieuren, collega’s en partners op je innovatievoorstellen
zijn een ontmoedigend ‘NEE!’ en duizenden waaroms. Onze grootste
uitdaging is om managementsteun te krijgen voor innovatie en,
als we eenmaal op weg zijn, hun commitment te behouden tijdens
de ontwikkeling van onze nieuwe in...
Conscious Business
Winst maken zonder dat mens of planeet daar de prijs voor betaalt!
2025 || Paperback || Hendrik Jan van Es || Van Duuren Management
“Je kunt jezelf of je bedrijf toch niet succesvol noemen in een wereld die faalt?”
Fijke Siebesma als CEO van DSM
Als je bedrijf perfect is, hoe ziet het er dan uit? Hoe winstgevend ben je dan? En zit daar een optimum in? Hoe zien je collega’s en medewerkers jou en welke relatie heb je met hen? Hoe ga je om met de andere stakeholders van je organisatie? En maakt het bedrijf ook de wereld een stukje beter?
Conscious Business maakt duidelijk hoe je het goed kunt doen voor alles en iederee...
Meesteradviseur
Handboek voor duurzame groei in je adviesrol
2025 || Paperback || Rob Bertels e.a. || Van Duuren Management
“Customer intimacy als onderscheidende factor: de relatie en communicatie tussen adviseur en klant wordt doorslaggevend.”
Wie als adviseur vandaag de dag nog denkt met kennis en kunde het verschil te kunnen maken, komt bedrogen uit. Ingrijpende technologische en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen hebben een flinke impact op de rol en toegevoegde waarde van de adviseur. Om je rol als adviseur toekomstbestendig te maken, is het noodzakelijk je te ontwikkelen tot Meesteradviseur.
Een Me...
De maakbare samenwerking
Het ontwerpen van vitale organisatie met model Baarda
2025 || Paperback || Rolf Baarda || Van Duuren Management
“Dit boek maakt van elke organisatie een vitale organisatie. En van elke lezer een ideale organisatie-adviseur.”
Model Baarda wordt al in veel moderne, kennisintensieve organisaties toegepast voor loopbaan- en beloningsbeleid. Het model is gebaseerd op acht rollen die elk een niveau van probleemoplossend vermogen beschrijven. Door te werken met dit model slagen deze ondernemingen er beter dan andere bedrijven in om de juiste match te maken tussen hun functies en de individuele capaciteite...
AI in marketing
Gids voor de marketingprofessional van de toekomst
2025 || Paperback || Charida Dorder || Van Duuren Management
“AI maakt het werk van marketeers niet overbodig, maar marketeers die niet met AI werken worden wel overbodig.”
Marketing zoals we die al jarenlang kennen, houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) zet het vak volledig op zijn kop. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeer...
Stop met Casanovamarketing
En ga voor de perfecte match
2025 || Paperback || Wing Cheung || Van Duuren Management
‘Een must-have voor iedere B2B-marketing- en salesprofessional die droomklanten wil binnenhalen.’
Rob Overduin, voorzitter en algemeen directeur van het NIMA
Veel MKB-bedrijven slagen er niet in om hun droomklanten binnen te halen, terwijl ze vaak wel de perfecte oplossingen voor deze klanten hebben. Hoe dat komt? Ze doen aan Casanovamarketing! Keer op keer willen B2B-marketeers snel scoren met eenmalige sales als gevolg. Met hun acties en campagnes focussen ze zich vooral op one night st...