Zoekfilters

Verschijningsvorm
Hardcover (2)

Studieboeken (3)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

19,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 18,95
+
Bestel

Coaching in context

Denken over Maatschappij & Begeleidingskunde

2018 || Hardcover || Sijtze de Roos e.a. || Kloosterhof Neer BV || met inkijkexemplaar

Hoe zijn maatschappelijke ontwikkelingen van invloed op het werk van coaches en hoe reageren zij daarop? En omgekeerd: welke invloed oefent coaching uit op de maatschappij? Hoe zien vakgenoten, professionals uit verwante beroepen en filosofen dat?

Over deze vragen komen eenentwintig Vlaamse en Nederlandse denkers aan het woord. Met elkaar levert dit een gedifferentieerd tijdsbeeld op van maatschappelijke ontwikkelingen en begeleidingskundige praktijken. Zo wordt coaches een spiegel voorgehoud...

39,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,91
+
Bestel

Speelruimte voor ervaring en reflectie

Een praktijkgericht onderzoek naar het gebruik van spel in begeleidingscontexten

2015 || Hardcover || Michiel de Ronde || Eburon

In het veld van de professionele begeleiding, zoals coaching, training en advisering, wordt steeds meer gebruik gemaakt van allerlei vormen van spel. Er is de afgelopen twintig jaar enorm veel praktijkliteratuur op dit terrein verschenen. Het aanbod varieert van dramawerkvormen tot coachen met paarden, van labyrintlopen tot simulatiespelen en van strategieontwikkeling met lego tot creatieve expressie met klei en karton. De wetenschappelijke reflectie en theorievorming blijft echter ver achter...

39,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,95
+
Bestel

Het coachvak binnenstebuiten

Een filosofisch perspectief

2013 || Paperback || Ronald Wolbink || Boom

De opkomst van coachen wordt meestal als een vanzelfsprekendheid ervaren die past in onze tijdgeest. het lijkt niet meer weg te denken uit het dagelijks leven.

Welke plaats en functie heeft coachen binnen onze cultuur? Waarom is de reflectie over de begrippen en vooronderstellingen van het coachen zo afwezig, terwijl elke coach het belang van reflectie benadrukt? Dit leidt niet tot 'metareflectie' waarin het denken over het coachen voorwerp van reflectie wordt.

Dit boek beantwoordt deze vrage...