Zoekfilters
Studieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Onmetelijke eenzaamheid
eenzaamheid als mogelijkheid tot zelfwording en zinvinding
2014 || Paperback || Ton Jorna e.a. || Eburon || met inkijkexemplaar
Eenzaamheid is een onderwerp dat veel mensen raakt en het wordt daarom gezien als een maatschappelijk probleem: als een gemis aan relaties en aan kwaliteit in relaties. In het kader daarvan worden allerlei eenzaamheidsprogramma's uitgevoerd. Maar bieden deze wel soelaas? En zo ja, hoe lang duurt dat dan?
'Onmetelijke eenzaamheid' benadert eenzaamheid vanuit een ander oogpunt en beschouwt het meer als een existentiële realiteit. Wat doet het bestaan met mensen en wat is de betekenis van deze ...
morgen verzonden
Leerboek psychiatrie voor verpleegkundigen / Druk 4
2019 || Paperback || M. .Clijsen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit leerboek is een handreiking bij de verpleegkundige diagnostiek, mogelijke interventies en professionele omgang met mensen met psychiatrische problemen. Het is een standaardwerk voor de hbo-opleidingen tot verpleegkundige met specialisatie psychiatrie, en voor aanverwante opleidingen.
Leerboek psychiatrie voor verpleegkundigen sluit aan bij de alledaagse praktijk van de psychiatrische verpleegkunde en is als naslagwerk geschikt voor iedereen die professioneel contact heeft met mensen met p...
morgen verzonden
Groepsdynamiek in de verstandelijk gehandicaptenzorg / Druk 1
Methodisch werken aan een positief groepsklimaat
2019 || Paperback || Aswintha Mandemaker || SWP || met inkijkexemplaar
Het groepsklimaat in de verstandelijk gehandicaptenzorg is een belangrijke factor voor het welzijn en de ontwikkeling van individuele cliënten. Begeleiders hebben daarom de opgave om een positief en gunstig groepsklimaat te creëren. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want dat kan behoorlijk ingewikkeld zijn. In dit boek wordt voor het eerst beschreven hoe begeleiders in (L)VG-(woon)groepen hier methodisch aan kunnen werken.
Tot nu toe moesten begeleiders zelf de vertaalslag maken van alg...