Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
De rijkdom van ervaringen
theorie en praktijk van empirisch fenomenologisch onderzoek
2004 || Paperback || I. Maso e.a. || Boom
In dit boek wordt aan de hand van voorbeelden beschreven hoe we met behulp van de empirisch fenomenologische methode ons in onze eigen ervaringen en die van anderen kunnen verdiepen waardoor niet alleen een veranderingsproces bij onszelf op gang komt, maar waardoor we ook nog eens voor de wetenschap bruikbare kennis genereren. Het boek geeft inzicht in de aspecten van de methode - de fenomenologische en eidetische reductie en het gebruik van literatuur - en de wijze waarop die methode kan wor...
morgen verzonden
Tussen de regels
een esthetische beschouwing over geweld van organisatie
2011 || Paperback || Mieke Moor || BoekWerkUtrecht
Tussen de regels is een gewaagd boek over de relatie tussen kunst en werk. Het werpt een ongewone blik op organisatie en werk en confronteert de lezer met het onalledaagse denken van de filosofie. Het boek is niet alleen bedoeld voor organisatieprofessionals die kritisch staan ten opzichte van de gangbare organisatie- en managementliteratuur, maar voor iedereen die geïnteresseerd is in het dubbele verlangen van de mens om 'in control' én vrij te zijn.
Wie kent niet de ervaring overweldigd t...
Onuitputtelijk is de waarheid
2002 || Paperback || O. Duintjer || Damon B.V., Uitgeverij
Levensbeaming is de eerste aanduiding van het leerproces dat in dit boek filosofisch wordt omschreven. Minachting of verwaarlozing van delen van de werkelijkheid (zoals materie, lichaam, gevoel, verstand) is evenzeer een karikatuur van spiritualiteit als exclusivistische verabsolutering van enig deel van de werkelijkheid (eigen volk of klasse; een heilig boek of instituut; markt, mode, media). Levensbeaming, niet in de zin van berusting of van alles toejuichen wat er gebeurt. Maar eerder zoal...