Zoekfilters

Verschijningsjaar
2011 (2)
2023 (2)
Voorgeschreven bij
Hogeschool Utrecht (2)

Studieboeken (9)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

25,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,75
+
Bestel

Geweldloze communicatie

ontwapenend, doeltreffend en verbindend

2011 || Hardcover || Marshall B. Rosenberg || Lemniscaat || met inkijkexemplaar

Deze nieuwe, gebonden editie volgt de herziene Amerikaanse tekst uit 2010.

Geweldloze Communicatie helpt ons stevig in het leven te staan, te zeggen wat we willen én te horen waar het de ander om gaat. Het is een taal van mededogen waarmee we de machtsstrijd overstijgen en bewegen naar samenwerking en vertrouwen. Zo verloopt de communicatie ontwapenend, doeltreffend en verbindend. De belangstelling voor Rosenbergs benaderingswijze is groter dan ooit. In Nederland en België houden talrijke o...

63,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 60,75
+
Bestel

Helder rapporteren / Druk 10

een handleiding voor het opzetten en schrijven van rapporten, scripties, nota's en artikelen

2011 || Hardcover || Peter Nederhoed || Bohn Stafleu van Loghum

Dit is alweer de tiende druk van Helder rapporteren, met afstand al jaren de meest veelzijdige en complete handleiding voor een ieder die een scriptie of rapport moet schrijven. Rijk geïllustreerd en vol praktische tips. Voor onderwijs en praktijk.Wat kun je van deze sterk geactualiseerde herdruk van Helder rapporteren verwachten? Antwoord op de volgende vragen: • Hoe zorg ik voor een duidelijke en haalbare onderzoeks- en schrijfopdracht?• Waar en hoe vind ik in de bibliotheek/mediatheek...

47,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 45,13
+
Bestel

Het Strategisch Communicatie Frame / Druk 4

2021 || Hardcover || Betteke van Ruler e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Het Strategisch Communicatie Frame

Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.

Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een ...

12,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 12,34
+
Bestel

De kleine Keynes

zijn vooruitstrevende visie samengevat

2018 || Hardcover || Harry van Dalen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar

De kleine Keynes van Harry van Dalen en Kees Koedijk is een handige samenvatting van het gedachtegoed van de Britse econoom John Maynard Keynes, een veelzijdig intellectueel die een grote betrokkenheid voelde bij het wel en wee van de wereld. Zijn bekendste werk ‘The General Theory of Employment, Interest and Money’, dat in 1936 verscheen, domineerde tot eind jaren zeventig het overheidsbeleid.

Keynes ontwikkelde zijn vooruitstrevende visie als antwoord op de grote vraagstukken van zijn t...

19,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 18,99
+
Bestel

Spreken met passie

De kracht van storytelling

|| Hardcover || Henk Jan Kamsteeg || Business Contact || met inkijkexemplaar

Niets werkt krachtiger dan een sterk verhaal om je ideeën goed over het voetlicht te brengen en zo mensen aan je te binden. Maar het bedenken en vertellen van een goed verhaal is nog niet zo eenvoudig. Zo ondervindt ook Victor. Zijn vreugde over zijn recente promotie tot manager externe relaties wordt overschaduwd door zijn matige prestaties bij het geven van lezingen die bij de nieuwe functie horen. Dan ontmoet hij Willem, die storytelling tot in de in de puntjes beheerst en zijn publiek, g...

38,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,04
+
Bestel

Handboek online redactie / Druk 2

De meest complete gids voor iedereen die meer wil halen uit online communicatie

2023 || Hardcover || Geert Poort e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Websites, webshops, sociale media, Google en apps. Als online content- of communicatieprofessional ben je er dagelijks druk mee. Vernieuwen, optimaliseren, engagement creëren. Content ontwikkelen die bijdraagt aan het realiseren van de organisatiedoelen. Dus wil je dáár scoren waar jouw (toekomstige) klanten zich bevinden. Met een goede zichtbaarheid, krachtige content en een doordacht verhaal.

Dat vraagt nogal wat. Het Handboek Online Redactie geeft je grip. Bij het ontwikkelen van de on...

94,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 90,20
+
Bestel

Handboek supervisiekunde

2002 || Hardcover || F. Siegers e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Handboek supervisiekunde geeft een verdere uitwerking van het supervisieconcept zoals dat in Nederland ontwikkeld is. Hierin wordt uitgegaan van de supervisant die op basis van zelfsturing leert, waardoor de focus van de supervisor in zijn begeleiding van de supervisant verschuift van het leren in de supervisiebijeenkomst naar het leren van de supervisant buiten de supervisiebijeenkomst.Het handboek maakt een onderscheid tussen supervisie en andere werkvormen, zoals lesgeven, training, coachi...

59,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 56,53
+
Bestel

Effectief communiceren en beïnvloeden / Druk 2

Persoonlijk inzicht, gesprekstechnieken en beïnvloedingsvaardigheden

2023 || Hardcover || Natasja Loomans || Educatieve Uitgeverij Nederland || met inkijkexemplaar

Gesprekken over besluitvorming voeren we dagelijks. Of het nu gaat om een sollicitatiegesprek, een vergadering of een aankoopgesprek, je hebt invloed op de beslissingen die tijdens die gesprekken worden genomen. Hoe kun je die gesprekken beïnvloeden, zodat jullie er samen het maximale uithalen? Dit boek geeft antwoord op die vraag. In vier overzichtelijke delen krijg je tools en achterliggende theorie aangereikt.

In het eerste deel staan je eigen persoonlijkheid en je gespreksvaardigheden c...

79,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 75,95
+
Bestel

De Communicatieprofessional

Een inleiding tot theorie en praktijk van het beroepenveld

2015 || Hardcover || Piet Hein Coebergh || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Dit boek beschrijft wat communicatie betekent voor organisatiedilemma’s en welke rol een bachelor of master Communicatie daarin kan vervullen. Geschreven voor studenten van opleidingen in het hoger onderwijs op het gebied van communicatie of economie.

- Koppeling met bedrijfskunde;

- wetenschappelijke onderbouwing;

- aansluiting op het gehele beroepenveld.