Zoekfilters
Studieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Bedrijfseconomie in de praktijk
2018 || Paperback || Joost Bakker e.a. || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar
De behoefte aan direct toepasbare bedrijfseconomische kennis blijkt groot, getuige het succes van veel opleidingen en cursussen die op dit gebied worden aangeboden. Dat is logisch, want de bedrijfseconomische wetenschap heeft veel
instrumenten ontwikkeld die bijdragen aan betere beslissingen binnen complexe organisaties en zorgen voor een adequate verantwoording van de prestaties van organisaties. Toch zijn er twee problemen. Vaak is de klacht dat de bedrijfseconomische theorie te ver afstaat...
morgen verzonden
Praktijkgericht onderzoek / Druk 3
Opzetten, uitvoeren, analyseren en rapporteren
2018 || Paperback || Mandy van der Velde e.a. || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar
In dit boek staat de relevantie van onderzoek voor de praktijk centraal. Op overzichtelijke en concrete wijze wordt uitgelegd wat onderzoek inhoudt. Praktijkgericht onderzoek; opzetten, uitvoeren, analyseren en rapporteren doorloopt de vijf fasen uit de cyclus voor praktijkgericht onderzoek.
De eerste fase behelst een probleemanalyse waarin de probleemdefinitie van de studie wordt opgesteld. Hierin worden het doel en de centrale vraagstelling van de studie bepaald in overleg met de betrokken ...
morgen verzonden
Applied research
2019 || Paperback || Mandy van der Velde e.a. || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar
This book focuses on the practical relevance of research. It describes in a clear and factual way what research implies. It goes through the five phases in the cycle of designing, performing, analysing and reporting applied research.
The first phase comprises a problem analysis in which the problem definition is formulated. Here, the objective and the central question of the study are determined in consultation with the organisation involved (the client).
The second phase involves studying in...