Zoekfilters
Studieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Doceren in het hoger onderwijs
Een introductie
2015 || Paperback || Henk van Berkel e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geschikt voor alle hbo- en wo-docenten;
- realistische en unieke kijk op de onderwijspraktijk;
- gebaseerd op interviews met startende docenten.
Doceren in het hoger onderwijs laat beginnende docenten zien wat zij kunnen verwachten van de onderwijspraktijk. Helder geschreven en zeer praktijkgericht.
Docenten die starten met hun loopbaan in het hoger onderwijs, hebben vaak slechts een vaag idee van wat ze allemaal te wachten staat. Dat ze zich gaan bezighouden met lesgeven en eventueel met h...
morgen verzonden
Docent!
Didactiek en praktijk in het hoger onderwijs
2015 || Paperback || René van Kralingen e.a. || Coutinho || ook als eBook
Lesgeven in het hoger onderwijs gaat veel verder dan alleen kennisoverdracht. Docenten worden geacht zowel te kunnen prikkelen, spiegelen, belonen, afremmen én creatieve interventies te bedenken, als af te stemmen in teams, na te denken over hun loopbaan en als afstudeerbegeleiders op één lijn te komen. Dat alles volgens kwaliteitseisen van de overheid, hogescholen en universiteiten zelf.
Opgebouwd uit veertien aparte hoofdstukken, volgt 'Docent!' dé actuele thema's uit het hoger onderw...
morgen verzonden
Kwaliteit van toetsing onder de loep
Handvatten om de kwaliteit van toetsing in het hoger onderwijs te analyseren, verbeteren en borgen
2015 || Paperback || Dominique Sluijsmans e.a. || Maklu, Uitgever
Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. H...