Zoekfilters
Studieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Psychoanalytische theorievorming en de DSM-5
Ontwikkeling en psychopathologie
2015 || Hardcover || M.H.M. de Wolf || Coutinho
Sinds Sigmund Freud hebben vele stromingen elkaar opgevolgd binnen de psychoanalyse. Het is een uitdaging om overzicht te houden over deze verschillende benaderingen, hoe ze gerelateerd zijn tot elkaar en hoe ze passen binnen het wetenschappelijk kader.
Psychoanalytische theorievorming en de DSM-5 is een complete, overzichtelijke en diepgaande inleiding in de theorievorming van psychoanalyse. Alle grote namen komen aan bod, zoals Mahler, Klein en Kohut. Deel I behandelt de theorieën, zoals h...
morgen verzonden
Geïntegreerde cognitieve gedragstherapie / Druk 2
Handboek voor theorie en praktijk
2014 || Hardcover || Kees Korrelboom e.a. || Coutinho
Onderzoek toont onmiskenbaar aan dat een relatief kortdurende, protocollaire behandeling vaak de voorkeur verdient boven een maatbehandeling. Tegelijkertijd knappen niet alle patiënten (voldoende) op van zo'n behandeling. Er treden soms complicaties op en voor (nog) niet alle stoornissen bestaat een wetenschappelijk gefundeerde protocollaire behandeling. Kennis van probleemtaxatie en een geïndividualiseerd behandelplan blijven dan ook noodzakelijk in de cognitief-gedragstherapeutische prakt...
morgen verzonden
Denken over kunst / druk 4
Een inleiding in de kunstfilosofie
2007 || Hardcover || A.A. Van den Braembussche || Coutinho
Dit boek biedt een systematische introductie van een aantal grondbegrippen en basistheorie uit de kunstfilosofie. Het verschaft een theoretisch kader waarmee vanuit verschillende gezichtspunten over kunst kan worden nagedacht. Denken over kunst maakt het verband duidelijk tussen kunstfilosofie en de kunstwereld, en presenteert een zo objectief mogelijke weergave van de stand van zaken binnen het esthetisch denken.
De inzichten en theorie die in dit boek aan bod komen, worden ge ustreerd aan de...