Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (2)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Geïntegreerde cognitieve gedragstherapie / Druk 2
Handboek voor theorie en praktijk
2014 || Hardcover || Kees Korrelboom e.a. || Coutinho
Onderzoek toont onmiskenbaar aan dat een relatief kortdurende, protocollaire behandeling vaak de voorkeur verdient boven een maatbehandeling. Tegelijkertijd knappen niet alle patiënten (voldoende) op van zo'n behandeling. Er treden soms complicaties op en voor (nog) niet alle stoornissen bestaat een wetenschappelijk gefundeerde protocollaire behandeling. Kennis van probleemtaxatie en een geïndividualiseerd behandelplan blijven dan ook noodzakelijk in de cognitief-gedragstherapeutische prakt...
morgen verzonden
Doelgestuurd behandelen in de cognitieve gedragstherapie
Een praktische handleiding om efficiënter te behandelen
2024 || Hardcover || Colin van der Heiden e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt behandelaren in de ggz om doelgestuurd te behandelen en daarmee behandelingen efficiënter te maken. Het beschrijft de achtergrond én de uitvoering in de klinische praktijk. Doelgestuurd behandelen in de cognitieve gedragstherapie laat zien hoe belangrijk het is om aan het begin van de behandeling concrete en haalbare doelen te stellen en daarop te sturen. Dat wil zeggen dat behandelingen worden afgerond zodra de doelen behaald zijn, maar ook als duidelijk wordt dat ...