Nieuwe titels (10)
Een overzicht van nieuwe studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.
Infancy
The Development of the Whole Child
2024 || Paperback || Lisa M. Oakes e.a. || SAGE
Topically organized and written in a conversational tone, Infancy: The Development of the Whole Child unites cutting-edge theories and research to illustrate the development of the whole child from birth to age three.
morgen verzonden
Achieving your Diploma in Teaching (FE & Skills)
Putting theory into practice for the qualification or apprenticeship
2024 || Paperback || Ann Gravells e.a. || SAGE
Everything you need to know to become a successful teacher in the FE and Skills Sector.
morgen verzonden
The Early Years Foundation Stage
Theory and Practice
2024 || Paperback || Ioanna Palaiologou || SAGE
Written by expert lecturers, this book provides students with a comprehensive and critical look at the EYFS curriculum.
morgen verzonden
Wijze Lessen Digitale didactiek
2024 || Paperback || Wouter Buelens e.a. || Ten Brink Uitgevers
Het boek “Wijze Lessen. Digitale didactiek” (een vervolg op het onderwijsboek van het jaar in 2019 “Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek”) beschrijft op een wetenschappelijk onderbouwde manier (evidence informed) hoe educatieve technologie (EdTech) zijn plaats heeft in het onderwijs. De implementatie van EdTech hoort niet alleen duurzaam maar ook ambitieus te zijn. Het boek bestaat uit drie delen:
De digitale (r)evolutie in het onderwijs
Inzichten uit de wetenschap
Twaalf bouwstenen voor effectieve digitale didactie...
morgen verzonden
Spellingprof
Taal, spelling en lezen met elkaar verbinden
2024 || Paperback || Silvia Linssen || ACCO Uitgeverij b.v.
Is spelling vaak het onderwerp van gesprek tijdens oudergesprekken? Hebben spellingresultaten invloed op het schooladvies dat wordt gegeven? Dan is dat reden tot zorg, voor de leerkracht en de ouders, maar vooral voor de leerling, want de kans is groot dat het schooladvies niet aansluit bij de werkelijke capaciteiten.
SpellingProf is gebaseerd op decennialange ervaring. Twee sleutelconcepten zijn hieruit voortgekomen: de passende volgorde waarín en het moment waaróp je spelling aanbiedt. Di...
morgen verzonden
Inclusive Education Through the Creative Arts in the Early Years
2024 || Paperback || Amanda Niland e.a. || SAGE
This title works to provide students with an introduction to different types of artistic expression within early childhood. Combining theory, research and practical strategies, the authors present how the arts can be beneficial in fostering inclusion through a range of settings.
morgen verzonden
Taal in de natuur
Taalonderwijs voor het jonge kind
2024 || Paperback || Jannette Prins e.a. || Boom
Natuur en taalontwikkeling
Dat natuurbeleving goed is voor de motoriek en concentratie voor jonge kinderen, is bekend. Maar in hoeverre is natuur van belang voor taalontwikkeling?
Onderzoekers van de Hogeschool Leiden, Thomas More Hogeschool en Erasmus Universiteit Rotterdam gingen met kinderen en hun juffen en meesters de natuur in om er te spelen. En ontdekten wat een geweldige bron aan inspiratie dit is voor de taalontwikkeling van jonge kinderen. Een natuurrijke omgeving maakt ze spraakza...
morgen verzonden
De leraar
Vakmanschap in onderwijs
2024 || Paperback || Paul Kirschner e.a. || Uitgeverij Pica
Geniet, leer en gebruik dit boek om na te denken en te discussiëren over het onderwijs en het leren van je leerlingen te verbeteren!
In dit boek vind je een rijke verzameling van belangrijke wetenschappelijke inzichten die in de dagelijkse onderwijspraktijk het verschil kunnen maken voor de leerling én de leraar.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn: effectieve feedback; hoge verwachtingen; de kracht van een goede relatie met je leerlingen en hoe je die opbouwt; het belang van kennis en d...
morgen verzonden
Innovatieve leeromgevingen op school
pedagogische projecten koppelen aan fysieke ruimtes
2024 || Paperback || Marijn Vandevelde || Politeia
morgen verzonden
Begrijp je me echt?
Inclusief denken en lesgeven in het primair onderwijs
2024 || Paperback || Machteld de Jong e.a. || Boom
De Nederlandse bevolking verandert van samenstelling en dat zien we ook terug in het onderwijs. De afgelopen decennia zijn scholen steeds diverser geworden. Niet alleen hebben leerlingen verschillende achtergronden op cultureel en religieus vlak, maar ook zijn er grote verschillen op het gebied van sociaaleconomische achtergrond, (armoedeproblematiek), gezondheid en neurodiversiteit, gender en seksuele oriëntatie. Daarmee komen steeds weer nieuwe vraagstukken de school binnen, waardoor veel ...