Zoekfilters

Auteur
Naomi Baggelaar (2)
Verschijningsjaar
2025 (2)

Nieuwe drukken (3)

Een overzicht met nieuwe drukken van studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Sterke rekenaars in het basisonderwijs (Heruitgave)

2025 || Paperback || Suzanne Sjoers e.a. || CPS Uitgeverij

In elke groep zitten ze: leerlingen die zich moeiteloos bewegen in de getallenwereld en rekenen en wiskunde pas een leuk vak vinden wanneer de reguliere lesstof ophoudt. Deze sterke rekenaars hebben vaak meer leerhonger dan de reken-wiskundemethode kan stillen. Dit vraagt om uitdagende reken-wiskundelessen waarin álle leerlingen de uitdaging krijgen die ze zo hard nodig hebben en waar ze veel plezier aan beleven.

In dit boek beschrijven we verschillende typen (potentieel) sterke rekenaars e...

37,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 36,05
+
Bestel

Grip op tekstbegrip

Handboek begrijpend luisteren en lezen in het basisonderwijs

2025 || Paperback || Jeroen Aarssen e.a. || CPS Uitgeverij

Grip op tekstbegrip gaat over de vraag hoe je als leerkracht op een effectieve manier leerlingen tekstbegrip kunt bijbrengen. Tekstbegrip (begrijpend lezen én luisteren in doorgaande lijn) zien we minder als vak en meer als vaardigheid. Een vaardigheid die je ook bij andere vakken inzet. Tekstbegrip gaat vooral over het vergaren, verwerken en verbinden van kennis uit een tekst. Leerlingen die met begrip luisteren of lezen, denken na over de inhoud van die tekst. De focus ligt op de vraag wat...

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Activerende werkvormen (Heruitgave)

Naar meer variatie en motivatie in de les

2024 || Paperback || Meike Berben e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar

De meeste docenten en scholen erkennen dat het activeren en motiveren van leerlingen belangrijk en tegelijkertijd uitdagend is. Het activeren van leerlingen kan namelijk bijdragen aan een hoger leerrendement. Uit leerlingenquêtes en reacties van docenten en schoolleiders blijkt echter vaak dat het activeren en motiveren nog niet genoeg lukt: leerlingen ervaren het onderwijs als saai en weinig uitdagend.

Om docenten inspiratie te bieden, hebben we dit boek samengesteld. We bieden achtergronde...