Zoekfilters
Studieboeken (4)
Spraaktaal. Gids voor jongeren met een taalstoornis
gids voor jongeren met een spraakstoornis
2013 || Paperback || Jet Isarin || Acco || met inkijkexemplaar
Jongeren met een taalstoornis (ESM, ontwikkelingsdysfasie) hebben veel moeite met taal en dus met communicatie. Hun handicap is onzichtbaar en onbekend. Hun handicap maakt hen onzeker en zwijgzaam. Toch hebben jongeren met een taalstoornis veel te vertellen. Als ze de kans krijgen. Spraaktaal biedt die kans.
Spraaktaal is een gids met toegankelijke informatie over het wat, hoe en waarom van taalstoornissen. Spraaktaal is een werkboek dat jongeren en degenen die bij hen betrokken zijn handvatt...
Leren werken met MATLAB / druk 2
2021 || Paperback || Karl Meerbergen e.a. || Acco
Biologische en fysische systemen worden meer en meer bestudeerd via computersimulaties. Dit boek is een inleiding tot het programmeren en oplossen van wiskundige modellen aan de hand van het populaire rekenpakket MATLAB. Het boek bestaat uit twee delen: het eerste deel bevat een beschrijving van de mogelijkheden van MATLAB en een inleiding tot het programmeren in het algemeen; het tweede deel bestaat uit oefeningen.
Leren werken met MATLAB is uitermate geschikt voor zelfstudie. Zo is het eers...
Gehoord worden omgaan met slechthorendheid
2013 || Paperback || Annemiek Deij || Acco
Wat betekent slecht horen in het dagelijks leven van mensen met gehoorproblemen? Wat betekent het voor hun omgeving? Wat gaat slechthorenden goed af en waar lopen ze tegen aan? Hoe leert een slechthorende baby praten? Is het voor een slechthorende puber leuk om naar een discotheek te gaan? Waarom komt een sollicitatiebrief van een slechthorende nog te vaak op de ‘Neen-stapel’ en hoe wordt er gezorgd voor slechthorende ouderen?
Dit boek is bedoeld om iedereen die te maken heeft met slechth...
Onderzoekend leren stimuleren: effecten, maatregelen en principes
effecten, maatregelen en principes
2013 || Paperback || Vincent Donche e.a. || Acco
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bi...