Studieboeken (4)
vandaag verzonden
Hechtingsproblemen in gezinnen / Druk 4
2015 || Paperback || Jean-Marie Govaerts || Lannoo
Het onmisbare basiswerk rond hechtingspatronen in gezinnen De grondlegger van de hechtingstheorie, John Bowlby, onderzocht en beschreef de fundamentele behoefte van kinderen om zich te hechten aan hun ouders. Dit hechtingsgebeuren vindt plaats binnen het intieme netwerk van gezinsrelaties, waarin elk kind geboren wordt en opgroeit. Lange tijd beperkte het onderzoek naar hechtingsprocessen zich tot de relatie tussen een kind en zijn moeder, waarbij de aandacht vooral naar de intrapsychische be...
maandag verzonden
Herwin je veerkracht
omgaan met chronische vermoeidheid en pijn
2015 || Paperback || Boudewijn Van Houdenhove || Lannoo
?Basisgids over chronische vermoeidheid en chronische pijnChronische vermoeidheid en pijn nemen stilaan epidemische proporties aan. Dit boek stelt dat een ernstig verlies aan veerkracht aan de basis ligt van hun klachten. Het lichaam kan zich niet meer aanpassen aan belasting, en herstelt niet meer normaal na inspanningen.Dit boek beantwoordt vragen als: Hoe stelt men de diagnose? Wat zijn de mogelijke oorzaken? Wat zijn wetenschappelijk gefundeerde behandelingswijzen? De auteur gaat daarbij ...
maandag verzonden
In wankel evenwicht
over stress, levensstijl en welvaartsziekten
2015 || Paperback || Boudewijn Van Houdenhove || Lannoo
Ons stresssysteem heeft een essentiƫle, beschermende functie. Door een ingenieus samenspel van hormonen en andere stoffen zorgt het ervoor dat ons organisme elke vorm van fysieke of emotionele belasting de baas kan. Maar het systeem kan uit balans raken, vooral als de druk te hoog wordt of nooit ophoudt. Onze stresshormonen slaan dan op hol, of zijn juist te weinig actief. In dat geval beschermen ze ons niet meer, maar ondermijnen ons psychisch en lichamelijk. In dit baanbrekende boek leidt ...
maandag verzonden
Omnichannel in retail
het antwoord op e-commerce
2015 || Paperback || Gino Van Ossel || Lannoo || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Gino Van Ossel over het koopgedrag van de klant
Winnaar managementboek van het jaar
Als retailmanager besef je ten volle dat verandering nodig is. Daarvoor heb je echt geen onheilsprofeten die het einde van de fysieke winkel voorspellen nodig. Toch rijzen er al snel verschillende vragen: Welke richting moet je concreet uit? Waarom volstaat het niet om een webshop te lanceren en de consument toe te laten zijn bestelling op het winkelpunt af te halen? En wat betekent dit voor de merkartikelfabr...