Zoekfilters
Studieboeken (4)
vandaag verzonden
Narratieve begeleidingskunde / druk 1
hoe het gebroken verhaal professioneel te waarderen
2009 || Paperback || H. Banning e.a. || Boom
De mens is een verhalend wezen. Dit bedoelen de auteurs met narrativiteit. De levens- en ervaringsverhalen van mensen zijn constructies. Ze zijn de uiting van hun subjectieve beleving. Hierdoor kunnen die verhalen zowel de werkelijkheid vertekenen als de verteller zelf in een verstarde positie houden. Soms kan de verteller ook meer willen zeggen dan hij feitelijk uit. Het ontrafelen van ervaringsverhalen en het opsporen van breuken en inconsistenties kunnen belangrijk zijn voor beroepskrachte...
vandaag verzonden
Kwaliteitsmanagement en interne auditing
2009 || Paperback || B. van Pampus || Boom
Kwaliteitsmanagement is het doorlopend verbeteren van interne processen. Regelmatig moet worden getoetst of het systeem nog doeltreffend is of dat er verbeteringen nodig zijn. De interne audit is een onderzoek om zwakke plekken in het kwaliteitsmanagementsysteem op te sporen.
In Kwaliteitsmanagement en interne auditing komt aan de orde hoe het proces van de interne audit verloopt, wat verwacht kan worden van de auditor en wat er gebeurt met de resultaten. Het boek bevat verder praktische tips ...
maandag verzonden
Nederland in de twintigste eeuw / druk 1
2009 || Paperback || F. Wielenga || Boom
Nederland in de twintigste eeuw
Op het eerste gezicht was Nederland in de twintigste eeuw een eiland van rust in een Europese zee van omwentelingen en massabewegingen. Toch kende ook Nederland ingrijpende veranderingen: terwijl de omringende landen hun weerbare mannen naar de loopgraven stuurden, werd hier in 1917 het algemeen kiesrecht ingevoerd, waarna het land snel moderner werd. Na de Tweede
Wereldoorlog verruilde Nederland zijn neutraliteit voor een actief buitenlands beleid, verloor het z...
maandag verzonden
Werken met ontwikkelingsleeftijden
afstemmen op mensen met een verstandelijke beperking
2009 || Paperback || Bianca Vugts- de Groot || Boom
In de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking is het gebruikelijk dat de mate van verstandelijke beperking van een individu wordt uitgedrukt in ontwikkelingsleeftijden. Dit zogenaamde niveaudenken is een waardevol middel dat de professional kan inzetten om zich beter in te leven in zijn cliënt. Wanneer men rekening houdt met een aantal spelregels, kan deze manier van kijken gebruikt worden om beter af te stemmen op het individu en daarmee uiteindelijk de kwaliteit van leven van...