Studieboeken (4)
Handboek Traditioneel scheepstuigen
2025 || Hardcover || Floris Hin || Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Eindelijk is er een uitgebreid handboek voor iedereen die een traditioneel schip op een historische en modern verantwoorde manier wil tuigen. Er varen inmiddels al vele honderden opnieuw getuigde schepen rond, waarbij schippers zich vaak afvragen hoe het eigenlijk hoort.
Floris Hin, heeft zijn jarenlange praktijkervaring als scheepstuiger in dit handboek vastgelegd, zodat iedereen er van kan profiteren. Alle onderdelen van het tuigen worden behandeld, zodat dit handboek de ideale leidraad is...
maandag verzonden
Bitsing / druk 1
garanties voor groei
|| Hardcover || Frans De Groot || Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Omzet, groei en rendement met een gegarandeerd resultaat
Met dit boek in handen heb je de garantie dat je doelen realiseert.
Aan de hand van zeven revolutionaire stappen helpt BITSing je deze doelen te bereiken:
* formuleer je meest essentiële doel
* maak de juiste keuzes en focus op basis van harde feiten
* ontdek het 'gouden ei', waarmee je onverslaanbaar bent
* leer de acties om je hele doelgroep te mobiliseren
* word effectief
* voorspel de resultaten en rendementen van je acties
* waarborg de co...
maandag verzonden
Handboek voor onderzoeksjournalisten / Druk 1
Van vermoeden tot verhaal
2022 || Hardcover || Luuk Sengers || Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Hoe onderzoek je een vermoeden? Hoe verwerk je een berg droge feiten tot een overtuigend verhaal?
Dit officiële handboek van de Nederlands-Vlaamse Vereniging van Onderzoeksjournalisten behandelt de internationaal vermaarde Story-Based Inquiry methode: een snelle en effectieve manier om journalistiek onderzoek te organiseren en uit te voeren. Daaromheen behandelen de auteurs de sociale, psychologische, juridische, financiële, ethische en maatschappelijke aspecten van onderzoeksjournalistiek.
Het boek is rijk aan praktische tips, concrete stappenplannen, handige checklisten en sprekende voorbeelden uit Vlaamse en Nederlandse media. Veel adviezen zijn nooit eerder opgeschreven of gepubliceerd. De auteurs zijn praktiserende onderzoeksjournalisten of op een andere manier bij het dagelijks werk van onderzoeksjournalisten betrokken. De meesten hebben bovendien didactische ervaring...
maandag verzonden
Anders ondernemen, juist nu + Ipad hoes / druk 1
2014 || Paperback || Aad Ouborg || Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Ik heb respect voor de slimme concepten van Aad Ouborg, die dwars tegen ondernemingsprincipes ingaan.'- John de Mol
In Anders ondernemen onthult succesvol ondernemer Aad Ouborg zijn unieke mix van event- en relatiemarketing. En hoe je ervoor kunt zorgen dat je het altijd nét even iets anders aanpakt dan de concurrentie.
In dit boek geeft Ouborg aan waarom 'sociale omgang' zo belangrijk is en waarom succes pas succes is wanneer je het met anderen deelt. En niet te vergeten: hoe hij erin sl...