Studieboeken (4)
Accountable conceptdenken
van slapend naar nalevend
2019 || Paperback || Gaby Crucq-Toffolo e.a. || BIS Publishers
Een goed concept biedt toegevoegde waarde. Een concept, ook wel de zogenaamde kapstok genoemd, opent allerlei mogelijkheden en kansen en zorgt ervoor dat keuzes maken makkelijk wordt. Hoe ontwikkel je een concept? En hoe maak je deze toegevoegde waarde zichtbaar, voelbaar en herkenbaar?
Het is voor het creƫren van onderscheidend vermogen van belang dat ontwerpers rekening houden met de verwerking van het concept door de eindgebruiker. Hierbij speelt design een belangrijke rol. Dit boek geeft...
Design Thinking
Radicaal veranderen in kleine stappen
2019 || Paperback || Guido Stompff || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!
Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?
Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.
Wat biedt design thinking?
Leer van designer...
ISE Film Art: An Introduction
2022 || Paperback || David Bordwell e.a. || McGraw-Hill
Film is an art form with a language and an aesthetic all its own. Since 1979, David Bordwell, Kristin Thompson and now, Co-Author, Jeff Smith's Film Art has been the best-selling and most widely respected introduction to the analysis of cinema. Taking a skills-centered approach supported by examples from many periods and countries, the authors help students develop a core set of analytical skills that will enrich their understanding of any film, in any genre. In-depth examples deepen students...
Persuasive Technology
Using Computers to Change What We Think and Do
2019 || Paperback || B.J Fogg || Elsevier
Reveals how Web sites, software applications, and mobile devices can be used to change people's attitudes and behavior. This book contains key term definitions in persuasive computing. It provides frameworks for understanding this domain. It describes real examples of persuasive technologies.