Zoekfilters

Uitgever
Boom (7)
Verschijningsjaar
2022 (4)
2016 (2)

Studieboeken (9)

52,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 50,30
+
Bestel

Actieonderzoek doen / Druk 2

2022 || Paperback || Tonnie van der Zouwen || Boom || met inkijkexemplaar

Actieonderzoek is een aanpak voor praktijkgericht onderzoek waarbij je onderzoek doet ín de praktijk mét mensen uit die praktijk. Het doel is nieuwe kennis te ontwikkelen en tegelijkertijd de praktijk te verbeteren. Met deze uitdagende aanpak vergroot je de kans dat jouw onderzoek impact heeft.

Actieonderzoek past goed bij hbo-onderzoek en bij (aankomend) professionals. Professionals moeten een proces in gang kunnen zetten om veranderingen te implementeren. Actieonderzoek doen geeft aan hoe...

34,25
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 32,54
+
Bestel

Beter in rapporteren / Druk 3

2022 || Paperback || Manon Rundervoort e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Beter in rapporteren helpt studenten om betere zakelijke teksten te schrijven. Het boek behandelt o.a. het schrijven van rapporten, papers, verslagen en scripties. De korte paragrafen, praktijkgerichte voorbeelden en bijbehorende website met oefeningen en feedback maken dit boek tot een echte hulp voor studenten.

Auteurs Eric Tiggeler en Manon Rundervoort behandelen in negen hoofstukken alle relevante onderwerpen rondom het schrijven van een goed rapport. Stapsgewijs nemen de auteurs de stude...

63,75
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 60,56
+
Bestel

De media-explosie / Druk 6

Trends en issues in media en communicatie

2022 || Paperback || Kees van Wijk e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.

Media zijn overal om ons heen. Zij bezorgen ons voortdurend grote stromen nieuwsitems, appjes, blogs, films, posts en commerciële boodschappen. Hierdoor hebben media een grote invloed op ons leven. Door de digitalisering is het medialandschap in zo’n grote stroomversnelling gekomen dat we spreken van een media-explosie. Dat roept allerlei vragen op. Hoe kunnen we die snel veranderende wereld mediawereld bet...

20,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 19,00
+
Bestel

Draaiboek gedragsverandering / Druk 7

de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken

2017 || Paperback || Sander Hermsen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar

Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.

Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in...

40,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 38,48
+
Bestel

Positioneren / Druk 5

Stappenplan voor een scherpe positionering

2022 || Paperback || Jaap van der Grinten e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

In onze multimediale samenleving is de vraag hoe mensen over je spreken steeds belangrijker geworden. Positioneren is een marketingtechniek die je helpt de beeldvorming rond jezelf of een product, dienst of organisatie proactief te sturen.

Positioneren is geschreven vanuit het perspectief van de manager, waardoor je de kennis direct in de praktijk kunt toepassen. Op de bijbehorende website www.positioneren5edruk.nl vind je oefenopgaven en achtergrondinformatie.

Deze vijfde druk is op tal van ...

30,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,98
+
Bestel

Praktijkgericht onderzoek in bedrijf / Druk 3

2021 || Paperback || Jan Leen e.a. || Coutinho || ook als eBook

Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.

Praktijkgericht onderzoek in bedrijf is gebaseerd op het Integraal Model voor Praktijkgericht Onderzoek dat Jan Leen ontwikkelde voor het bedrijfskundig vakgebied. Het model koppelt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus en verb...

40,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 38,90
+
Bestel

Bouwen aan Organisatie Identiteit

sturen op waardecreatie, reputatie en verandering met het corporate merk

2013 || Paperback || Tibor van Bekkum || Boom

Organisatie Identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is succesfactor voor cultuurverandering. Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identit...

28,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 27,08
+
Bestel

Issuedenken - Echte bazen maken impact

Echte bazen maken impact

2018 || Paperback || Mayke van Keep e.a. || Boom

Voor alle organisaties die hun reputatie willen verstevigen, innovaties willen stimuleren en hun maatschappelijke zichtbaarheid en sympathie willen vergroten.

Issues zijn onderwerpen die beroeren, verbinden en om actie vragen. Van plofkip tot plasticsoep, van TTIP tot de Zwarte Piet-discussie; iedere geëngageerde burger heeft er wel een mening over. Veel organisaties zien maatschappelijke issues als iets om te negeren of om uit noodzaak op te reageren. Maar de ogen sluiten voor wat er in de ...

35,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,73
+
Bestel

Alignment 2.0

De optelsom van internal branding en employer branding in de praktijk

2022 || Paperback || Bea Aarnoutse || Boom

Een sterke reputatie begint intern. Daarom ambieert ook elke organisatie een aligned workforce. Medewerkers die zich thuis voelen, elke dag het beste van zichzelf geven en weten hoe ze kunnen bijdragen aan de gemeenschappelijke ambitie.

Een aligned workforce ontstaat niet vanzelf. Het vergt continu werken aan alle factoren die ervoor zorgen dat iemand zich verbonden en betrokken voelt. Het aantrekken, betrekken en behouden van de juiste mensen valt of staat bij de samenwerking tussen Communic...