Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (7)
› Aeres Hogeschool (6)
› Hogeschool Utrecht (5)
» Toon alle opties (7)
Studieboeken (9)
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
Gespreksvoering / Druk 5
Basisvaardigheid voor gespreksmodellen
2020 || Paperback || H.T. van der Molen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Relevant voor alle hbo-en wo-opleidingen;
• kan uitstekend gebruikt worden voor zelfstudie;
• systematische aanpak zorgt voor een hoog niveau van gespreksvaardigheid.
Gespreksvoering - Basisvaardigheden en gespreksmodellen leert studenten hoe zij de effectiviteit van hun gesprekken kunnen vergroten en een hoog niveau van gespreksvaardigheid bereiken.
Het boek is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel belicht de basisvaardigheden die je bij het voeren van gesprekken moet beheersen. A...
Gesprekken in organisaties / Druk 7
2022 || Paperback || Yvonne Gramsbergen-Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt zowel twee- als groepsgesprekken;
- elk gespreksonderwerp wordt apart behandeld waardoor het modulair ingezet kan worden;
bevat veel opdrachten.
Gesprekken in organisaties heeft de afgelopen decennia duidelijk zijn waarde bewezen. Het wordt bij tientallen opleidingen in het hoger onderwijs gebruikt en is hét standaardwerk in Nederland en België over professionele gespreksvoering in organisaties.
Gesprekken in organisaties bestaat uit drie delen:
In deel I worden de basisvaardigh...
Basisvaardigheden Toegepaste Scheikunde / Druk 3
2021 || Paperback || Harm Scholte e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Helpt studenten hun scheikundekennis op te frissen en bij te spijkeren;
- incl. hoofdstukken over milieu, veiligheid en de procesindustrie;
- aangepast aan de scheikundeprogramma's in het voortgezet onderwijs.
Basisvaardigheden Toegepaste Scheikunde helpt studenten hun scheikundekennis op te frissen en, waar nodig, bij te spijkeren. Het is geschreven door ervaren docenten en dat zie je terug in de didactische aanpak van dit boek!
Basisvaardigheden Toegepaste Scheikunde bevat hoofdstukken o...
Binas HAVO/VWO informatieboek / Druk 7
2022 || Paperback || Verkerk P.A.M. de Groot || Noordhoff
Al meer dan 40 jaar hét naslagwerk bij biologie, natuurkunde en scheikunde
Binas is een handig naslagwerk bij de vakken biologie, natuurkunde en scheikunde. De boeken zijn volledig in kleur uitgevoerd en mede daardoor helder en overzichtelijk. Binas is beschikbaar voor vmbo NaSk, vmbo biologie en voor havo/vwo bovenbouw. Ook is er een Binas English edition voor havo/vwo bovenbouw. Nieuw per november 2022 is de 7e editie van Binas havo/vwo bovenbouw. Aangepast naar de syllabiwijzigingen centr...
Voeding bij gezondheid en ziekte / Druk 8
2021 || Paperback || Nelleke Stegeman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geeft professionals inzicht in wetenschappelijk gefundeerde kennis over voeding en biedt praktische tools; - helpt om feiten over voeding van fabels te onderscheiden en leert kritisch te redeneren; - aandacht voor de psychosociale factoren van voedingsgedrag.
De coronacisis heeft opnieuw duidelijk gemaakt hoe belangrijk voeding is voor onze gezondheid. Goede voeding zorgt voor een gezond microbioom, voorkomt overgewicht en zorgt voor een goede weerstand. Professionals in de gezondheidzorg, ...
Grondslagen van de marketing / Druk 10
2022 || Hardcover || Bronis Verhage e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De meest gebruikte inleiding in het vakgebied marketing;
- toegankelijk en volledig, veel praktijkvoorbeelden;
- aandacht voor actuele marketing onderwerpen.
Grondslagen van de marketing van prof. dr. Bronis Verhage is de meest gebruikte inleiding in het hoger onderwijs voor marketing. Deze gerenommeerde auteur slaagt er als geen ander in studenten passie voor het vak bij te brengen. Ze leren hoe ze creatieve ideeën en de juiste klantgerichte houding ontwikkelen voor een uitdagend, commerc...
Basisboek Interviewen / Druk 5
Handleiding voor het voorbereiden en afnemen van interwiews
2021 || Paperback || B. Baarda e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Breed inzetbaar, voor uiteenlopende gesprekken en onderwerpen;
- voorkennis niet noodzakelijk;
- praktijkgericht, met veel opdrachten.
Het Basisboek Interviewen leert studenten stapsgewijs interviews opzetten en kritisch kijken naar de eigen interviewvaardigheden. Het gaat zowel in op de voorbereiding als op het afnemen van interviews.
De vele, aansprekende opdrachten maken het mogelijk om zelfstandig aan de slag te gaan met het Basisboek Interviewen. Dankzij het aanvullende materiaal en e...
Basisboek Enquêteren / Druk 4
handleiding voor het maken van een vragenlijst en het voorbereiden en afnemen van enquêtes
2015 || Paperback || Ben Baarda e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Basisboek Enquêteren is een handleiding voor het maken van een vragenlijst en het voorbereiden en afnemen van enquêtes. Het boek is geschreven voor hbo- en universitaire studenten, en voor (aankomend) professionals die voor hun werk een enquête moeten samenstellen.