Studieboeken (8)
maandag verzonden
Purchasing Pro
De ROI van duurzame leveranciersrelaties voor managers, sales en inkoopprofessionals
2024 || Paperback || Stefaan Hoflack || Lannoo || met inkijkexemplaar
Inkopen tussen bedrijven worden onterecht beschouwd als een competitie, waarbij inkopers streven naar maximale besparingen ten koste van aanbieders en leveranciers. Aan de hand van veel voorkomende valkuilen toont Stefaan Hoflack aan wat mis kan lopen bij professionele inkopen. Hij verlegt de focus van savings naar een constructieve aanpak; via een handig stappenplan kan je meerwaarde creëren voor alle betrokken partijen.
maandag verzonden
De retentie-economie
Trouwe klanten als competitief voordeel
2024 || Paperback || Peter Snoeckx || Lannoo
Een klant behouden kost vijf tot zeven keer minder dan er een nieuwe te werven! Het komt er dus op aan om klanten aan je organisatie te binden. Toch zijn er organisaties die er wél in slagen om een jarenlange relatie op te zetten met hun klanten. Dit doen ze door de klant te leren kennen, en naar een win-win te streven op lange termijn.
Dikwijls gebruiken ze hiervoor een abonnementsmodel. In dit boek leer je welke elementen belangrijk zijn om een nieuw businessmodel op te zetten en hoe je va...
maandag verzonden
Doe, dump of delegeer
Slim loslaten voor leidinggevenden
2024 || Paperback || Rik Moons || Lannoo
Als leider is er maar één manier om efficiënter én effectiever te werken: delegeren. Denk hierbij aan heel praktische taken zoals het maken van verslagen en opzoekwerk verrichten. Maar ook het optimaliseren van bestaande procedures of het bedenken en uitwerken van totaal nieuwe projecten kan je delegeren. Maar delegeren is complex en vraagt vertrouwen, durf en opvolging.
In dit boek vind je tal van handvaten en anekdotes uit de praktijk die jou leren loslaten. Soms ben je zelfs genoodzaak...
maandag verzonden
De klantendriehoek - nieuwe editie
Moeilijke klanten bestaan niet
2023 || Paperback || Philip van Kelst || Lannoo || met inkijkexemplaar
Klanten accepteren niet meer dat hun nood aan helderheid, juiste informatie, houvast, structuur, respect en contact genegeerd wordt. Daardoor worden ze 'moeilijke klanten'. De klantendriehoek biedt een eenvoudig en herkenbaar model voor een duurzaam klantencontact. Je ontwikkelt je gevoeligheid voor de signalen en noden van de klant en je krijgt concrete handvatten mee om er flexibel op in te spelen. Je verwerft vaardigheden om agressie bij klanten te hanteren én te voorkomen. Het mode...
maandag verzonden
Handboek bedrijfskunde
2021 || Paperback || Mirjam Knockaert e.a. || Lannoo || met inkijkexemplaar
Hoe kan een bedrijf succesvol blijven in een eindeloos veranderende omgeving?
Hoe belangrijk zijn ondernemers en innovatie voor een moderne economie?
Leidt aandacht voor de mens in een bedrijf tot betere prestaties?Bedrijven staan de laatste jaren in volle belangstelling. Faillissementen, bedrijfsschandalen, stakingen, toplonen en dramatische afslankingen zijn schering en inslag. Maar het bedrijfsleven wordt ook gekenmerkt door een exponentiële groei bij gazellebedrijven, en kleine bedrijven d...
maandag verzonden
Handboek conceptontwikkeling - In 3 stappen naar waardevolle locaties
Verliefd Verloofd Gebouwd
2022 || Hardcover || Lot Frijling || Lannoo
Nieuwe inzichten, nieuwe generaties en nieuwe uitdagingen vragen om een andere kijk op locaties en om een bijpassende ontwikkelmethodiek.
Eentje die de mens, onze omgeving en onze planeet centraal stelt en daardoor maatschappelijk, ecologisch en economisch rendement oplevert. Dit boek toont hoe je met aandacht locaties ontwikkelt die waarde opleveren voor iedereen.
Drie stappen (Verliefd - Verloofd - Gebouwd) brengen je tot een integraal en waardevol locatieconcept. Dit boek is een inspiratie...
maandag verzonden
Liefdesbrieven aan ondernemers
2024 || Paperback || Hans Crijns || Lannoo
In zijn Liefdesbrieven aan ondernemers deelt Hans Crijns waardevolle inzichten en praktisch advies over diverse thema's met betrekking tot ondernemerschap. Dit boek onderscheidt zich door zijn verfrissende benadering van management, waarbij het clichés vermijdt. Iedere brief belicht een specifiek, een concrete gebeurtenis of een relevant gegeven.
Met zijn anekdotische en vaak humoristische schrijfstijl leidt Hans Crijns de lezer soepel door talloze boeiende aspecten van ondernemerschap.
maandag verzonden
ESG-gids
In 7 stappen naar winst in duurzaamheid
2023 || Paperback || Karine Vandenberghe || Lannoo || met inkijkexemplaar
Dit praktijkgericht handboek op vlak van ESG (Environment-Social Governance) biedt de ondernemer en manager concrete handvaten om als bedrijf betere financiële resultaten te halen en positief bij te dragen aan milieu, mens en samenleving. Deze dubbele impact wordt onderbouwd met cases en voorbeelden uit de praktijk. Via opdrachten wordt de lezer aangezet om zelf aan de slag te gaan. ESG-gids biedt bovendien een kader om niet alleen zelf betere ESG resultaten te behalen maar ook om met alle s...