Zoekfilters
Studieboeken (7)
maandag verzonden
De zes rollen van de leraar / Druk 1
Handboek voor effectief lesgeven
2018 || Paperback || Martie Slooter || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?
In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:
* de gastheer;
* de presentator;
* de didacticus;
* de pedagoog;
* de afsluiter;
* de coach.
Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -...
maandag verzonden
50 Engaging Role-Plays for ESL and EFL Classes
2015 || Paperback || Larry Pitts || Yul LLC
Do you teach English as a foreign or second language? Are your students at an intermediate or advanced level? If so, this book will save you a lot of lesson prep time. With 50 role plays that span a wide variety of topics, you'll almost always be able to find a role play that will fit your lesson topic.
Inside are role plays that cover everything from government regulation to messy roommates. With commonly taught topics like technology, music, job interviews, and movies. As well as more varie...
maandag verzonden
Teaching and Learning Languages / 1st edition
A practical guide to learning by doing
2012 || Paperback || Jemma Buck e.a. || Taylor & Francis
This publication provides essential reading for any language teacher. Pupil engagement in the language-learning process is key to success, and with this in mind the authors provide a comprehensive list of ideas as well as explaining the underlying principles of successful language-learning. Neil Jones, Assistant HeadteacherLearning a language, especially in a class or group, is an intensely practical subject.
Active participation by students is the key to successful language learning at any a...
maandag verzonden
Kleppen Open! / Druk 2
Actief leren met ICT
2021 || Ringband || Patricia van Slobbe e.a. || Uitgeverij Pica
In dit inspirerende doeboek word je uitgedaagd actief te leren en experimenteren met ICT in jouw onderwijs. Je krijgt aan de hand van vragen, opdrachten en theorie onder meer zicht op het toepassen van ICT in je les. Je plant je persoonlijke leercyclus, ontwerpt lessen en activiteiten,
maakt digitaal leermateriaal en evalueert jouw onderwijs en leerproces.
Het boek bestaat uit zeven delen – voorbereiden, ontwerpen, uitvoeren, evalueren, delen en inspireren, samen verder leren en leidinggeve...
maandag verzonden
The Teachers' Handbook / 1st Edition
Secondary and vocational education
2018 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho
How can you become a successful teacher? The Teachers' Handbook is an accessible reference work, based on the general knowledge that every beginning teacher should possess. It offers a host of practical tools and is an inspiration for current thesis topics. This publication provides a comprehensive bridge between theory and everyday classroom practice.
The Teachers' Handbook answers key questions for the student teacher, varying from 'How can I teach my students?' to 'How can I grow as a teac...
maandag verzonden
Handboek voor leraren / Druk 3
2020 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ‘recept’ uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen.
Handboek voor leraren sluit aan bij de gener...
maandag verzonden
Handboek Beroepsgerichte didactiek / Druk 1
Effectief opleiden in het MBO en HBO
2022 || Paperback || Loek Nieuwenhuis e.a. || Uitgeverij Pica
In het beroepsonderwijs is het leerproces van studenten gericht op de kwalificatie voor een beroep. De logica en dynamiek in het beroepsonderwijs zijn dan ook anders dan in het funderende onderwijs; een van de redenen waarom het om een eigen didactiek vraagt.
Vanuit de perspectieven van onderwijswetenschap en -praktijk wordt in deze uitgave gezocht naar antwoorden op vragen die zich daarbij voordoen, zoals:
• Wat is er nodig voor studenten om wendbaar vakmanschap te ontwikkelen?
• Hoe ga ...