Zoekfilters
Studieboeken (3)
maandag verzonden
Het vliegwieleffect
Waarom sommige bedrijven momentum creëren en andere niet
2021 || Paperback || Jim Collins || Business Contact || met inkijkexemplaar
Het vliegwieleffect is een verdieping van een van de krachtige elementen uit de wereldwijde bestseller Good to Great. Daarin beschrijft Jim Collins dat succesvolle bedrijven een reeks van essentiële stappen nemen die samen aanvoelen als een groot, zwaar vliegwiel. Het kost grote moeite om het draaiend te krijgen, maar als je volhoudt gaat het telkens een beetje sneller draaien en creëer je momentum. Dat is het moment van de doorbraak naar succes. Dit boek beschrijft aan de hand van casussen...
maandag verzonden
Avonturen met Disney
Lessen in creatief leiderschap
2020 || Paperback || Robert Iger || Business Contact || met inkijkexemplaar
Robert Iger werd ceo van The Walt Disney Company in 2005, op een moment dat het bedrijf er slecht voorstond. Het eens zo geliefde Disney had te maken met zware concurrentie in een markt die op zijn kop werd gezet door razendsnelle technologische ontwikkelingen. Vijftien jaar later is Disney het grootste en meest gerespecteerde mediabedrijf ter wereld. Het is eigenaar van Pixar, Marvel, Lucasfilm en 21st Century Fox, heeft met Disney+ een eigen streamingdienst en is sinds het aantreden van Ige...
maandag verzonden
Hoe schrijf ik een onderzoeksplan? / Druk 1
een stappenplan voor praktijkgericht onderzoek
2015 || Paperback || Hans Krabbe || Boom || met inkijkexemplaar
Een goed onderzoeksplan zorgt voor goed onderzoek. Het is misschien wel de belangrijkste fase van het onderzoek. Als je het goed aanpakt, kost het al snel een derde van de tijd van het hele onderzoeksproces. Het is niet alleen een belangrijke, maar vaak ook lastige klus. Dit boek maakt het professionals en studenten eenvoudiger een goed onderzoeksvoorstel of -plan te schrijven. Een stroomschema en bijbehorend stappenplan staan daarbij centraal.
Het stappenplan neemt de onderzoeker systematisch...